Ik zag dit laatst voorbij komen. Ook geinig.
Die loopt mooišš»
Ik gebruik de Watchville app als ijkpunt.
Mijn Seamaster āGreat Whiteā loopt op dit moment zoān 4 seconden per etmaal achter. Dit is irritant, het zou makkelijker zijn als ie een paar seconden voor zou lopen.
Apart is dat hij vlak na zijn servicebeurtje juist een paar seconden per etmaal te snel liep.
De band bepaalt ook voor een deel de afwijking, met de stalen band ligt hij ās nachts op zijn rug te slapen en met de rubberen band juist op zān zijā¦
Ik had verwacht met een watchwinder betere resultaten te halen omdat meerdere posities elkaar afwisselen, maar hij blijft op -4 seconden lopen.
Ondanks dat dit acceptabele waarden zijn overweeg ik om hem eens af te laten stellen.
Ik had ooit een Seamaster Chronograph die op +0,5 seconde per etmaal liep dus het kan zeker beter!
ETA-F06-111 loopt nog geen 9 seconden achter na 1 maandš„³
Mijne steinhart zit nu op +12 sec op 1 maand tijd.
Mijn '58 na 4 maanden - 50 seconden
Sinds ingaan zomertijd (ruim 3 maanden terug) nog geen afwijking te zien op de GS met 9F Quartz t.o.v. radio gestuurde G-Shock
Mijne Steinhart loopt nu 7 sec achter sinds in mijn bezit,zal aan de hitte liggen denk ik.
Mijn Tudor BB36 heeft 2 seconden verloren sinds vrijdagmiddag. Dat is
De twee Ronda 715Li quartz- uurwerkjes (ca. 10 jaar batterijgang) in mijn Precista G10 en Zeno RN-diver doen normaal ongeveer +3 s/m maar nu het wat warmer is lopen ze plotseling al weken strak op atoomtijd.
Dit is me al eerder opgevallen: veel quartz-horloge lopen langzamer als het warmer is. Klinkt wat tegenstrijdig maar al die dingen hebben een basic temperatuur correctie die dan ingrijpt. Niet te vergelijken met de HAQās waar dat dynamisch is afgetikt.
Oddly specific!
Hahaā¦dacht nog zal ik er 0.4 van maken. Het is 1.8s in 4 dagenā¦vandaar.
Is dat de algemene ervaring bij Tudor? Is dit met een Eta of in house uurwerk?
Mijn eigen ervaringen met de accuratesse van het in-house uurwerk van Tudor zijn inderdaad allemaal erg goed. Men doet dat uitstekend.
Misschien is het heel raar om dit te zeggen op een horloge forum, maar ik maak mij nooit zo druk over hoe accuraat mijn horloge loopt. Ik ga er van uit dat het klopt.