Hele toffe foto’s zeg, de blur op de wijzer is nice
Gefeliciteerd! Prachtig. Iets om nooit meer weg te doen
Wat heb je gekocht dan?
Beauty!
Zal geen plaatje doen hier in het GS topic…maar dit is de NA :
Wel een mooie. Van harte!
Dank je.
Gaaf met die band zeg! Welk typenummer is dit?
Thanks! Het betreft de SBGX009.
Er is een incoming-topic, maar ik doe het toch maar hier.
Ik interesseer me sinds een jaar of 5 wat serieuzer in de wondere wereld van de leukere horloges. Eerlijk gezegd heb ik er de afgelopen jaren niet echt de ruimte voor gehad. Jonge kinderen, drukke baan, aanvankelijk als startup, nieuwe woning… allemaal zaken met nogal wat invloed op het huishoudboekje en dus redenen om financieel even de kat uit de boom kijken.
Maar het horlogevirus is toch weer opgelaaid. We zijn thuis inmiddels qua kinderen weer uit de tropenjaren, de startup is inmiddels scale-up en draait lekker, woonlasten zijn goed onder controle, kortom: tijd om mezelf op iets moois te trakteren omdat the “leap of faith” naar het zelfstandig ondernemerschap (en de combinatie daarvan met privé) goed heeft uitgepakt.
Ik was op zoek naar een veelzijdig horloge, met een tijdloos ontwerp.
Ik heb serieus gedacht over een Omega Globemaster, maar bij het snuffelen aan dat horloge in real life bleef de innerlijke ‘wauw’ factor uit.
De Grand Seiko’s kwamen al snel in beeld, en het is fascinerend om te ontdekken hoe obsessief deze Japanners bezich zijn met hun queeste naar perfectie. Pas naar een AD afgereisd om dit modelletje (SBGW231) te passen:
Die bleek me toch te dik op de pols, in relatie tot de kast/diameter. En ik vond het net wat te ingetogen.
Bij de AD hadden ze ook een mooie Hi-beat Heritage liggen, een SBGJ201 (GMT). Ook even op de pols gehad… dat leek er al meer op! Afmetingen en lijnen kast, polijstwerk, … de ‘wauw’ die de Omega niet opriep kwam door!
Op basis hiervan de aandacht verlegd naar de Heritage-lijn. Even getwijfeld over de Snow flake, maar die power reserve meter van die spring drives hoeft voor mij niet per se (hoewel die naadloos glijdende secondewijzer wel een soort innerlijke rust opwekt, fantastisch). Wie weet bedenk ik me nog wel eens, of wellicht bedenken ze in Japan ook nog wel eens dat een GS met Spring Drive zonder power reserve meter op de wijzerplaat een behoorlijk publiek zou kunnen aanspreken.
Uiteindelijk de knoop doorgehakt, het wordt het neefje van de GMT die het Heritage-vuurtje aanwakkerde: deze SBGH201!
Mijn verwachtingen zijn hooggespannen - ik hoop dat het iedere dag dat ik 'm zal dragen weer aan zal (blijven) voelen als een feestje.
Heel mooi! Herkenbaar ook .
Genoeg animo voor op dit forum
Daar zou ik dan nog eens een weekje goed over nadenken… Veel beter dan dit wordt het niet
Een hele mooie keuze! Al kan ik uit ervaring zeggen dat ik de gangreserve meter van de Snowflake niet zo willen missen (maar dat zegt mijn nick misschien al wel ). Hopelijk komt hij snel, zal wel een weekje of 3-4 worden dan.
Ik zou niet weten wat dit kan toppen, anders misscien dan deze wijzerplaat en uurwerk in een 44GS kast ofzo. Had je je Snowflake nou nog of niet?
Nope.
Heb je weer wat anders op het oog dan dat alle GS-en weer wisselen?