Hoe accuraat loopt jullie horloge?

Sinds ingaan zomertijd (ruim 3 maanden terug) nog geen afwijking te zien op de GS met 9F Quartz t.o.v. radio gestuurde G-Shock

10 likes

Mijne Steinhart loopt nu 7 sec achter sinds in mijn bezit,zal aan de hitte liggen denk ik.

Mijn Tudor BB36 heeft 2 seconden verloren sinds vrijdagmiddag. Dat is :ok_hand::ok_hand:

De twee Ronda 715Li quartz- uurwerkjes (ca. 10 jaar batterijgang) in mijn Precista G10 en Zeno RN-diver doen normaal ongeveer +3 s/m maar nu het wat warmer is lopen ze plotseling al weken strak op atoomtijd.

Dit is me al eerder opgevallen: veel quartz-horloge lopen langzamer als het warmer is. Klinkt wat tegenstrijdig maar al die dingen hebben een basic temperatuur correctie die dan ingrijpt. Niet te vergelijken met de HAQ’s waar dat dynamisch is afgetikt.

Mijn recent aangeschafte Aevig Valkyr met een miyota 9015 loopt plus 2 sec per dag. Prima!

3 likes

+0.45s per dag.

7 likes

Oddly specific! :smirk:

1 like

Haha…dacht nog zal ik er 0.4 van maken. Het is 1.8s in 4 dagen…vandaar. :grinning:

1 like

Is dat de algemene ervaring bij Tudor? Is dit met een Eta of in house uurwerk?

Mijn eigen ervaringen met de accuratesse van het in-house uurwerk van Tudor zijn inderdaad allemaal erg goed. Men doet dat uitstekend.

1 like

Misschien is het heel raar om dit te zeggen op een horloge forum, maar ik maak mij nooit zo druk over hoe accuraat mijn horloge loopt. Ik ga er van uit dat het klopt.

1 like

Hoewel ik een echte GS-er ben, spreken de gmt’s van Tudor me wel aan. Accuratesse is wel een puntje voor mij (spring drive, weet je wel).

Oh I know :wink:

Tussen de + 1 en + 15. Gaat om uurwerken van o.a. Rolex, Tudor, Omega, Seiko en Oris.

Gmt master 2 loopt bijv op +3 sec. Beste uurwerk qua accuratesse is een top grade eta: +1 per dag.

Vond het heel boeiend, nu niet meer.

@RW84 hier ook :smile:

Mijn 116234 loopt 0.0 seconden per dag!

Maar ja hij loopt dan ook niet meer :joy:

2 likes

Heb me vergist. Een dag bestaat uit 24 uur ipv 12. Dus +4 seconden per dag. Nog steeds prima lijkt me.

1 like

Mijn vostok Amphian loopt 1 sec per dag voor.

3 likes

Wat een leuk topic dit!

De meeste van mijn horloges lopen binnen spec gelukkig. Mijn SPB149 heb ik wel door Tokes moeten afregelen maar die zit nu op +5 sec/dag geloof ik. :ok_hand:

4 likes

Rolex Explorer +2 s / dag

Sinn 556 +8 s / dag

Grand Seiko SBGN003 +5 s / 10 maanden

5 likes