Hoe accuraat loopt jullie horloge?

En toch is het zo, Rolex :muscle:

1 like

Mijn sub loopt nu ook wel even goed als een budget quartzje.

2 likes

In oktober correct gezet met het winteruur, foto getrokken voor ik hem op zomeruur plaats

Accuraatheid is echt iets waar ik me totaal niet mee bezig hou :man_shrugging:t2:

Niet best. Een heel uur achter t.o.v. gisteren!

13 likes

:joy:

Na 3 dagen nog on the dot.

2 likes

Geachte forum leden, realiseer je dat je wel betaald voor accuratesse

51

3 likes

Ja vreemd genoeg geeft de digitale aanduiding iets anders aan. Daar had ik hem mee gelijk gezet… :wink: Uiteindelijk weet ik dat 'ie na een dag of 5 1,5 seconden afwijkt. Maar goed, meestal draag ik een horloge max. 2 dagen achter elkaar.

1 like

Hahaha.

Ik moet die van mij ook goed zetten. Eerlijk gezegd kijk ik nooit hoe accuraat onze horloges zijn. Ik zet ze goed als ik ze ga dragen en dan zie ik et wel. Tot nu toe nooit ergens te laat gekomen.

1 like

Moest van het weekend mijn Speedy met 3861 caliber met de zomertijd 1 uur en 1,8 seconden vooruitzetten sinds ik 'm met wintertijd op tijd had gezet.

1 like

1.8 seconden in een half jaar! Niet slecht

1 like

Kan iemand iets zeggen over de betrouwbaarheid van https://www.dewereldklok.nl/tijd/nederland/ ?

Ik moet zeggen dat ik bij 4-pieces nooit heb opgelet op accuratesse.
Nu ik alleen de SD draag is het wel leuk om het bij de houden.

Ik gebruik altijd time.is. Atoomklok.

M’n Rolex Datejust 116200 uit 2007 loopt momenteel iets buiten de COSC-normen met +8 seconden per etmaal. Ik hoop hem te laten reguleren als het COVID-19 stof enigszins is neergedaald.

M’n Cartier Tank Basculante 2405 uit 2005 loopt accuraat genoeg om geen afwijking op te merken. Om te beginnen is het een quartz uurwerk en ten tweede heeft hij geen secondewijzer. Dus bijhouden van accuratesse gaat lastig worden! :face_with_hand_over_mouth:

Daarnaast heb ik nog twee Cauny vintage handwinder horloges uit de jaren 50/60. Die lopen beiden ongeveer -10 seconden per etmaal.

2 likes

Ik begrijp wat je bedoelt, maar in principe heeft Marijn gelijk. Hij beschikt over een RC horloge en die 0.5 sec afwijking per dag welke zijn Eco-drive movement genereert, wordt dagelijks gecorrigeerd.
Dat kan niemand constateren…:wink::wink::wink:

Bedankt voor de tip! Prima afleesbaar ook.

1 like

Graag gedaan! Hierbij nog wat leesvoer over wat time.is zo accuraat maakt: https://time.is/about

2 likes

Wel grappig, mijn Apple Watch loopt echt precies gelijk met deze website.

1 like