Hoe accuraat loopt jullie horloge?

Alles Chronometer je weet zelluf

1 like

20 dagen geleden opgehaald bij @koen en na 20 dagen 24/7 dragen -1,5 seconden per dag, niet slecht voor een niet cosc uurwerk van een jaar of 50 :+1::smiley:

9 likes

Een 4R35 die -0,5/-6 loopt met gemiddeld -1,7

Koop een Seiko astron dan kan je het hele probleem met achterlopen vergeten, deze fabrikant lacht de hele Zwitserse horloge industrie uit en is zijn tijd ver vooruit

Totdat door e.o.a. crisis zendmasten stoppen met zenden en satelieten gehackt worden etc.
Dan blijft er een middelmatig quartz-uurwerkje over.

Autonome precisie, dat is de kunst…

2 likes

4R36 is een Seiko uurwerk
-1,7s/d is een prima score
Als ik nauwkeirigheid wil koop ik wel een GS SD of quartz

Dat is een utopie

1 like

Juist, zit ruim 3 maanden na aanschaf nog binnen de +1 seconde

3 likes

Deze loopt +0,5 s/dag. Not too bad I think :sunglasses:

1 like

Sinds thuiswerken loopt ie nauwkeuriger.

Mijn Ocean One Titanium 500 wijkt de laatste maanden weer ernstig af, en de rotor van de Soprod A10 maakt kabaal als hij slingert. Lijkt me niet de bedoeling. Is vorig jaar in juli al hersteld geweest :expressionless:

Heel erg accuraat is ie trouwens nooit geweest, regelmatig dat ie na twee of drie dagen al een minuut voorloopt. Had hij na de herstelling ook al. Of het feit dat ik vaak op de fiets zit (veel schokken, banden staan vaak hard opgepompt) er iets mee te maken heeft, dat is me nog niet helemaal duidelijk.

Toevallig van de week getest… Best accuraat blijkbaar

De Citizen Chronomaster, laatste incarnatie komt wel erg dicht in de buurt met een seconde of minder per jaar. Daarnaast zijn er draagbare atoomklokken :grin:.

Lijkt me sterk dat fietsen dat veroorzaakt. Dat moet wel beter kunnen. Ik zie wel dat fietsen goed is voor het opbouwen van gangreserve overigens (bij de ML die ook een ETA heeft met gangreserveaanduiding).

Ik gebruik geen app oid maar een website: https://www.dewereldklok.nl/tijd/nederland/
Heb het nu een klein weekje bijgehouden en de SD loopt nu perfect op 0,0. Wel grappig dat het de ene dag +1 sec en de andere dag -1 sec is geweest.

Van invloed zijn o.a. gangreserve, wegleggen, thuiswerken, weer, … denk ik.

Als je er de ene dag 1 seconde van af zit met meten en je de dag daarna weer juist meet, krijg je dat.

Ik meet niet echt. Af en toe kijk ik of het nog gelijk loopt met de geposte website.
Met andere woorden ik loop soms een sec achter en een sec voor op de site.

Best knap dat ze die dingen zo kunnen maken. Een dag telt 86.400 seconden :ok_hand:

3 likes

Na 5 weken loopt deze 8 seconde voor. Dus 0,2 sec per dag :smiley:

3 likes

Wow, heeft GS er niet stiekem een spring drive ingezet?

1 like

Ik zeg niet dat ik je niet geloof, maar heel ongeloofwaardig is het wel. Het zou de nauwkeurigheid van een Quartz benaderen of in sommige gevallen zelfs overtreffen.