Miyota maakt prima uurwerken, ze zijn alleen oerlelijk om te zien😬
Dat is geen horloge hè…
Indirect is het volgende óók van enig belang …
…
Nou, dat valt misschien tegen. Hij lijkt accuraat bij de gratie van het feit dat ie z’n tijd synct van een ander apparaat. Maar in feite zijn dit soort apparaten nooit de meest accurate tijdmeters. Al moet ik wel zeggen dat ze uiteraard beter zijn dan zo’n beetje alle mechanische uurwerken. Dus wat is de specificatie daarvan, als die al bekend is?
Welke app (iOS) gebruiken jullie voor het meten het meest?
Atomic clock & watch tracker
WatchTracker werkt echt heel goed. Ook leuk als je zelf geen Timegrapher hebt: Watchtuner laat je met je telefoon amplitude, beat error en snelheid meten (wel het microfoontje van je oortjes gebruiken in een stille ruimte).
Watch tuner, die kende ik nog niet
Stuk accurater dan mijn 114060. Die loopt nu na 60 dagen bezit 60 seconden voor.
Inderdaad wel een groot verschil, maar toch nog steeds netjes.
Ik heb mijn sub ongeveer 17u per dag op de pols, En 7u dial up op het nachtkastje.
Misschien draag jij hem net iets anders, of net iets anders afgesteld.
Uiteindelijk who cares
M’n Sub loopt na z’n eerste nacht bij mij nog perfect accuraat.
Gefeliciteerd met je nieuwe sub!
Ik kijk daar eigenlijk nooit naar. Loopt de mijn iets voor of juist achter? Ik weet het niet. Zie ik dat het echt gaat afwijken dan even corrigeren.
De automatische horloges zet ik altijd gelijk met het klokje van de Bose radio die naast m’n vaste fauteuil staat. Nu moet ik bekennen dat ik alleen maar controleer of ze “aardig” op tijd lopen en dat doen ze😀.
De Quartz horloges zijn een heel ander verhaal, bijvoorbeeld m’n Quartz Omega uit 1979, die loopt ongelofelijk nauwkeurig, na twee jaar was de afwijking maar enkele seconden.
Misschien dat ik een keer een app ga downloaden om de afwijking op te meten, of een apparaatje daarvoor ga aanschaffen, als het niet te duur is.
Mijn Tudor BB36 loopt -2,5sec/dag terwijl de Maen Hudson +0,5sec/dag loopt. Dus heel tevreden met deze eta uurwerkjes.
+7 na 31 dagen