Eco-Drive B620 als voorbeeld:
B620 caliber ken ik niet. Maar ik geloof het wel hoor, maar waarom zou je als producent van een radio controlled horloge daar nog een super secuur uurwerk achterzetten als de radio functie het horloge elke dag synct? Dat lijkt overbodig. De vraag was: hoe accuraat loopt jullie horloge. In mijn geval is dat dus 0 seconden per dag. Ik heb 8 jaar geleden het horloge ingesteld en ben daarna alleen nog af en toe van tijdzone gewisseld als ik op reis ging.
Bij een Japans bedrijf zou ik zeggen: “omdat we het kunnen!”
Overigens is er een fabrikant geweest die horloges maakt met én een HAQ-uurwerk én radio-synchronisatie. Morgenwerk; ik weet alleen niet of ze nog bestaan.
Edit: ja dus http://www.morgenwerk.watch/en/
P.s waar vind jij die Citizen caliber specificaties? ik ben wel benieuwd naar de H145 specs maar kan het niet vinden.
Hier https://www.citizenwatch-global.com/support/pdf/h144/e.pdf
Overigens dezelfde toleranties.
Mooi spul dat Morgenwerk!
Ja ik zie het idd!
Ik heb mijn 114060 met de uurwisseling 26/10/19 gelijk gezet met de atoomklok, nu net even nagezien en een sterk resultaat:
+5 seconden tot op vandaag, dus omgerekend zo een 0,035 seconden/dag.
ik heb er eentje gehad die zelfs vijf minuten per dag voorop liep,
niet zo gezellig moet ik zeggen, dus toch maar laten nakijken en serviseren.
loopt nu haarfijn in het gereel
Jaja, die seiko uurwerkjes zijn hardstikke accuraat!
Wat zijn eigenlijk normale afwijkingen voor zowel mechanise als quartz?
Verschilt per caliber enorm…
Hoi @Jasper, mjn eerste indruk was ook altijd, elk caliber z’n eigen seconden voor-- of achterloop.
Echter, nadat ik mijn eigen regulering van de verscheidene calibers ging doen en nóg, tot op de dag van vandaag nog steeds, kwam ik erachter, dat élk caliber vwn mijn horloges, af te stellen is - by hand - op
+5 sec./dag, echt álle lopen zó. Cool toch ?!
Dus elk caliber is af te stellen op 5 sec per dag? Netjes!
Ik heb mijn GS nog geen seconde af zien wijken sinds ik 'm laatst gelijk zette. Dat was op 27 Oktober. Officieel had +/- 5 mogen lopen over dat halve jaar.

Oh. Wacht.
Dat is een prachtiguurwerk.
Tisell Antique (Miyota 9015): ~-2 sec. per dag
Hamilton Khaki Mechanical (ETA 8024 handwinder): ~ 0 sec. per dag
MAEN Hudson 38mm Automatic (ETA 2824-2 Elaboré): +10 sec. per dag.
toen ik een Squale Atmos had, liep ie zo’n 5-6 sec. per dag voor en verbaasde ik me over de nauwkeurigheid van de Miyota in vergelijking.