Hoe achterhaal ik de details van een vintage Prisma?

Beste leden van Horlogeforum,

Ik ben pas sinds kort geïnteresseerd in horloges (buiten het dragen dan, want dat doe ik al langer). Ik heb inmiddels een aantal aankopen gedaan, waarvan de meeste niet heel duur waren. Meestal besluit ik zoiets op basis van het uiterlijk; ik heb (nog?) geen verstand van de verschillende binnenwerken en zo.

Een week of twee geleden kocht ik via ebay een vintage Prisma horloge. Uiterlijk niet in heel goede staat, maar aangezien de meeste schade en vuiligheid op het glas leek/lijkt te zitten, hoop ik dat een voorzichtige maar goede schoonmaakbeurt en eventueel vervanging van het glas voldoende zijn om 'm weer presentabel te maken.

Hij loopt in ieder geval goed; ten opzichte van mijn Tissot quartz verliest-ie ongeveer een halve minuut per dag, wat ik geen probleem vind.

Behalve dat ik 'm mooi vind weet ik verder helemaal niks van mijn Prisma, en ik vroeg mij af of ik ergens meer info kan vinden, of dat er wellicht hier forumleden zijn die mij meer kunnen vertellen?

Hieronder een foto van zowel de voor- als de achterzijde.

Alvast bedankt,
Joris

http://www.tickdong.com/prisma-junior-hand-winding-1950.html

hallo, ik zoek meestal via afbeeldingen of via bepaalde sites, zie boven. of hier op het forum en meestal vind je het antwoord.
Wat ik soms ook al doe( ben ook nieuw op dit vlak , net als jij ) is de kast open maken en dan met een loep zoveel mogelijk info zien te vinden,

succes
Groet Roel
ps zelf zoek ik ook nog steeds achter meer info over deze twee
de arctos open gemaakt en binnen in staat 21600 en 471-4, meer niet.
en dan de kleine Fero feldmann.