hoe belangrijk zijn originele doos en papieren?

Ik heb de kans voor een SARB035 te kopen. Bij de ene zitten de papieren en de doos er bij en bij de andere niet. Nu vroeg ik mij af hoeveel de meerwaarde is voor de doos en de papieren te hebben.

Het is de bedoeling voor het horloge te dragen en niet de intensie voor hier echt geld mee te verdienen, maar het is altijd mooi geweten dat als je een doorschuif van de collectie wil doen dat je de beste koop doet.

alvast bedankt!

Dan 0 meerwaarde

1 like

Tja: met papieren is hij meer waard en krijg je er meer voor terug. Zonder papieren hoef je minder te betalen, maar heb je ook minder verkoopwaarde.

Mij interesseren doos en papieren maar weinig.

1 like

6 likes

Persoonlijk geef ik er niks om. Koop liever een horloge voor minder zonder doos en papieren. Maar er zijn er genoeg die graag een stapel horloge verpakkingen in de kast bewaren en horloges niet dragen om de mint te houden. Zonde…

2 likes

Het horloge zal gedragen worden, dat is zeker!

En ondertussen bij een verkoop incl full set dit wel extra benadrukken :sweat_smile:

4 likes

Hahaha ja precies.

Ik heb het liefst ook alles erbij maar is geen absolute must. Het heeft wel meerwaarde maar alleen bij verkoop.

Het is handig om de leeftijd te verifiëren. En dat het geen chinese kopie is, al worden papieren ook wel vervalst.

En moest je deze papieren er bij willen voor dit horloge (sarb035) wat zou dan voor jullie de absolute max waarde zijn dat je voor deze zou vragen/bieden?

Papieren zeggen niks over de authenticiteit, helaas.

Misschien moet je delen wat er gevraagd wordt voor en zonder om makkelijker te kunnen zeggen of het te duur is?

het horloge met papieren is 530 en zonder 420

OK. ong. 25% maar voor die 110 extra zou ik het niet laten.

er zitten nog extras bij zoals banden bij elk en kwaliteit van beide is iets anders, maar deze kan ik dan uitmaken hoeveel ik daarvoor meer wil geven. vooral over de doos en papieren heb ik geen idee van de waarde (voor dit type horloges)

Kom er maar in @AmsterdamVintageWatches

Weten die wat een sarb is? :rofl:

4 likes

Papieren zeggen vaak niets over de leeftijd. Ik heb zelden een afgestempeld boekje gezien met datum o.i.d.

Voor mij heeft het geen meerwaarde en je zit met een huis vol dozen waar je niets aan hebt verder. Bij nieuwe aanschaf bewaar ik het wel en gebruikt maakt het me niet uit, ik betaal iever minder

Laat die gast eens met rust man…

5 likes

Bij een oud vintage horloge is het leuk om de originele papieren te hebben. En de originele box. Het is zeldzaam, en apart. Maar ook wederom vaak vervalst.