hoe belangrijk zijn originele doos en papieren?

Papieren zeggen niks over de authenticiteit, helaas.

Misschien moet je delen wat er gevraagd wordt voor en zonder om makkelijker te kunnen zeggen of het te duur is?

het horloge met papieren is 530 en zonder 420

OK. ong. 25% maar voor die 110 extra zou ik het niet laten.

er zitten nog extras bij zoals banden bij elk en kwaliteit van beide is iets anders, maar deze kan ik dan uitmaken hoeveel ik daarvoor meer wil geven. vooral over de doos en papieren heb ik geen idee van de waarde (voor dit type horloges)

Kom er maar in @AmsterdamVintageWatches

Weten die wat een sarb is? :rofl:

4 likes

Papieren zeggen vaak niets over de leeftijd. Ik heb zelden een afgestempeld boekje gezien met datum o.i.d.

Voor mij heeft het geen meerwaarde en je zit met een huis vol dozen waar je niets aan hebt verder. Bij nieuwe aanschaf bewaar ik het wel en gebruikt maakt het me niet uit, ik betaal iever minder

Laat die gast eens met rust man…

5 likes

Bij een oud vintage horloge is het leuk om de originele papieren te hebben. En de originele box. Het is zeldzaam, en apart. Maar ook wederom vaak vervalst.

Voor dat geld zou ik het lekker laten. Wat moet je met dat spul🤷🏻‍♂️

Dat is wat wel wordt gesuggereerd door sommigen. Als dit daadwerkelijk het geval is, dan verliest het voor mij alle meerwaarde.

De waarde van doos met papieren is wat de gek ervoor geeft, maar pas op er zijn verzamelaars die je dan om de oren slaan als je zegt dat die gek zijn.

Maar er zijn heel veel verzamelaars resp. collectioneurs die heel graag de originele doos bij het horloge willen hebben.
Er zijn ook verzamelaars die uitsluitend horloges verzamelen met de originele doos.

Papieren is een ander verhaal, die worden nog wel eens vervalst, een doos is vrijwel onmogelijk om te vervalsen.

Kijk eens op de volgende link daar kan je forumleden terugzien die tevens de doos erbij hebben. Leuk om te weten.

1 like

Ik dacht dat met papieren altijd het garantie kaartje werd bedoeld?

dat is het in deze instantie ook

Dikwijls komen Seikos ook met niet ingevulde kaartjes. De vraag is wat daar dan überhaupt de meerdewaarde van zou zijn. Ik zou die van 420 kopen in dit geval. Anders heb ik nog wel een doos en pasje dat je voor 100 mag overnemen ipv 110 :innocent:

1 like

Pfff…tere zieltjes hier??

Kan me herinneren dat Jasper ooit een blog had waarin ie vrij uitgesproken/ helder was over de waarde van ‘box&papers’…

Klopt, zat zelfs een video bij. Dus als je TS wilt helpen zoek je dat topic even en plaats je een linkje ipv die man voor elke scheet op te roepen. Helemaal als het ook nog eens niks met Rolex oid te maken heeft. :man_facepalming:

Ah kijk, de video:

Oh ja…stom van me! :man_dancing:t2:

Of het belangrijk is weet ik niet!
Maar ik weet wel dat ik nu 2x een horloge zonder papieren en box heb gekocht, en ik het niet compleet vind aanvoelen. Heel raar maar ik mis het.
Dan komt het volgende: nu koop ik een doos en papieren, maar die horen eigenlijk niet bij dit horloge……vind ik het dan compleet aanvoelen… ???