Hoe bepalen jullie de 2e hands prijs?

Bij deze, voorbeelden mogen genoemd worden, als je ze wilt delen.

Hoe oud is 'ie en wat is de staat ?
Alles erbij (doos/papieren)
Zijn allemaal dingen die meespelen.

Lijkt me een beetje een ik mag niet verkopen, dus probeer ik het zo maar topic :wink:

1 like

Excuus, niet mijn intentie. Bericht is aangepast.

Een beetje eens met Jeffrey, maar tja, nuttiger topic om aan je TL3 te komen dan een vraag of een automaat met moonphase ook een knop heeft om de maanstand te zetten.

Het is dat hij zijn type horloge erbij gezet heeft, maar anders is het zeker een nuttige discussie. Want hoe bepaal je hoe waardevast een horloge is?

Zaken als merk, conditie en aanwezigheid van papieren zijn hierbij essentieel, maar vooral hoe gewild is je model. Lees dus goed rond en hou zelf de prijzen in de gaten op chrono 24, ebay, marktplaats en hIer natuurlijk. Verder geldt altijd, wat een gek er voor geeft.

Begin met een prijs waar je zelf blij mee bent en waar je nog mee kunt zakken. Of juist de laagste prijs op het net. Dan verkoopt ie sneller.

Zoals Igor al zei spelen originele doos en papieren een belangrijke rol.
En ook inderdaad de leeftijd. Geadviseerd wordt ieder horloge om de 5 a 6 jaar een service-beurt te geven.
Deze kost ongeveer 200 euro, via de officiele weg. Heeft jouw horloge onlangs een onderhoudsbeurt gehad of heb jij jouw Hamilton al 8 jaar om je pols? Ook dit is belangrijk om de waarde te bepalen.
Verder is et nog van belang of er beschadigingen op zitten.

De goedkoopste Hamilton Jazzmaster Viewmatic op Chrono24 is 430 euro. Die is helemaal nieuw en ongedragen. 440 euro voor een model met stalen band. Wij, de horlogeforum- commune, stelt het op prijs als je lager gaat zitten met je prijs dan op Chrono24.
Ik ben beslist geen expert op het gebied van Hamilton en sowieso niet op het gebied van waarde-bepalen, maar als leek zou ik rond de 300 euro gaan zitten. Tenzij jou horloge dit jaar is geserviced, dan mag je wel richting de 400 gaan.
Maar nog maals, dit is, hoe ik er als leek over denk.
Ik ben erg benieuwd naar wat de experts hierover te zeggen hebben.

Groet,
Arvid

1 like

Die zuig ik keihard …

Nee ik kijk ff rond waar eenzelfde horloge voorgaat icm dezelfde toebehoren en leeftijd.

5 likes

Ik zoek gewoon op merk en model (indien bekend) en anders op soortgelijke horloges en dezelfde staat. Vind je altijd advertenties van diverse websites met vraagprijzen of uiteindelijke prijzen waarvoor ze zijn verkocht.