Hoe bereik ik de grootst mogelijke aantallen mensen voor de veiling van 300 Omega stukken? Enkele gedachten over de Omegamania veiling

Het vermarkten van de grote thematische Omegamania veiling neemt welhaast groteske vormen aan.
Even een opsomming:

Men neme 300 min of meer horloges uit de omvangrijke collectie van Omega. De heer Alberto Isnardi gooit 13 stukken uit zijn collectie in de veiling, en publiceerd meteen een boekwerk over Omega genaamd The master of Omega. Dit boek kost overigens ruim 150 Euro. Overigens zijn de aangeboden stukken van Dhr. Isnardi absoluut niet spannend te noemen.
Ook Dhr. Fabrizio Mauri ziet in de Omegamania veiling een mooie mogelijkheid om 14 stukken uit zijn collectie te veilen.

Omega sluit een Mega verbond met Antiquorum. Omega fungeert als geldschieter, want zeg nu zelf…. Een thematische veiling helemaal voor je eigen merk is natuurlijk niet verkeerd voor je image. Zeker niet nu je net als horlogefirma wilt upscalen, en de gemiddelde prijs van je horloges minstens wilt verdubbelen. Tot nu toe waren dergelijke thematische veilingen voorbehouden aan de Patek´s en de Rolexen van deze wereld, nu nestelt zich daar heel tricky Omega dus ook tussen.

Antiquorum maakt een puike catalogus die gratis wordt verspreidt onder iedereen die het maar wil. (Ik kan overigens iedereen aanraden zo´n boek aan te vragen, het is echt de moeite waard).
Vervolgens ga je samen op wereldtournee naar de belangrijkste (lees, waar het meeste geld zit) steden in de wereld. Achtereenvolgens werden bezocht: Mialaan, New York, Los Angeles, Tokyo, Shanghai, Hong Kong, Singapore, Dubai, Munchen, London, Parijs en Geneve.

Je laat zo veel mogelijk mensen meebieden op de veiling. In de veilingszaal in Geneve, vanaf de beursvloer te Basel, via het Internet, per telefoon, schriftelijk vooraf, en last but not least: Je schakelt Ebay in……
Jazeker, alle items uit de Omegamania veiling staan nu ook op Ebay. Kijk eens naar de volgende link

http://search.ebay.com/_W0QQsassZantiquorumgenevaQQhtZ-1

De hele Omegamania veiling is een perfect geregisseerde aktie om het merk Omega op een hoger plan te zetten. En Omega heeft het jaar 2007 ervoor uitgekozen om dit groots in te zetten.

http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,46249

2007 is het jaar dat de Speedmaster 50 jaar bestaat. In plaats van een remake van het legendarische caliber 321 komt Omega met een uurwerk dat alleen qua naam daarop lijkt: Het caliber 3201. Helaas is de 3201 een gestript Piguet 33xx uurwerk. Nu hebben de Piguet´s 33xx uurwerken niet de allerbeste kwaliteitsimago, maar dit terzijde. Bovendien mogen deze nieuwe Speedmasters zich helemaal geen Speedmaster Professional noemen, want het gebruikte uurwerk is niet door NASA getest en goedgevonden.
Om dit te compenseren komt Omega ook met een echte Speedmaster Pofessional op de markt. Helaas is dit model ook weer de zoveelste variatie op een thema. Ik had zoveel meer van Omega verwacht……

Maar het echte grote nieuws dit jaar is wel dat Omega komt met een eigen Manufacture uurwerk. Een goed initiatief, de eerste modellen met het nieuwe 8500 en 8501 zien er fraai uit, en ook het uurwerk wil ik wel het voordeel van de twijfel geven.

http://forums.timezone.com/index.php?t=tree&goto=2463636&rid=0

De beginprijs van deze horloges in staal schat ik zo net iets onder de 4500 Euro, en daar heb je ook hele mooie Manufactures van andere merken voor.

Voor wie is upscaling van Omega interessant?

In de eerste plaats natuurlijk voor de Swatch groep, waar Omega deel van uitmaakt.
Ook Antiquorum heeft nu voor eens en altijd zijn naam neergezet in de markt van serieuze veilinghuizen.
De heren Isnardi (vooral hij vanwege het boek) en Mauri lachen zich ook helemaal slap. Ze waren vanaf het begin op de hoogte van de plannen van Omega, en zullen topgelden voor hun niet echt spannende horloges ontvangen.
Reken maar dat de prijzen voor vintage Omega´s zullen stijgen, en dat is slecht nieuws voor ons gewone liefhebber verzamelaars. Nieuwe stukken toevoegen aan de verzameling zal een (nog) kostbaardere geschiedenis gaan worden.

Groeten,
Hans Mennink

Een wijze, gedegen overpeinzing waar mijns inziens weinig tegen in te brengen is. Nu maar hopen dat de prijzen van onze eigen Omegaatjes mee stijgen met de hype :slight_smile:

hans cp

Wel, ik heb maar 1 Omega…

Die ga ik beslist NOOIT verkopen !!!

Sterker nog, als ik er nog zo eentje ("betaalbaar en in redelijke toestand ) tegenkom, zou ik net dezelfde durven bijkopen !!!

Dan komt de vraag op: welke heb je en kun je een foto plaatsen?

hans

De liefhebber/verzamelaar is dus weer de L#L.

De analyse van Hans is juist maar ik wil wel een kanttekening maken. In andere bedrijfstakken zien we ook van deze gemaakte hypes en door de aangetrokken en in beweging gezette massa wordt de omzet/winst omhoog gestuwd. Media aandacht voldoende en het succesverhaal gaat zich herhalen, echter links of rechtsom er zal een verzadigingspunt komen waarna de aandacht zal verslappen. Dan kunnen ook de prijzen weer naar beneden worden bijgesteld en ik zie niet in waarom bij Omega de prijzen op een geforceerd niveau zullen blijven? Ja het zijn nieuwe prachtige modellen maar is dat sec voldoende?

Geduld voor de horlogeliefhebbers is nu tijdelijk een schone zaak; want hoe lang kan Omega /retailers een prijsniveau handhaven als de verkopen achterblijven. Normaliter zullen er altijd weer bedrijven komen die willen verkopen en dan maar met een lagere marge genoegen nemen. Met of zonder hype.

By the way; vandaag (daarom ben ik al zo vroeg op het formum) ga ik op pad voor mijn eerste Omega. Als het me lukt (gezien eerdere posts ben ik daar als digitale leek niet optimistisch over) zal ik een foto van de Seamaster plaatsen.

Groet,

Bojo

Nivelacuso Schreef:

Antiquorum maakt een puike catalogus die gratis
wordt verspreidt onder iedereen die het maar wil.
(Ik kan overigens iedereen aanraden zo´n boek aan
te vragen, het is echt de moeite waard).

Hoe kan je deze catalogus bekomen? Op www.omegamania.com
http://www.omegamania.com
kan ik zo gauw niet vinden hoe of wat.

Via het tabblad contact een net mailtje sturen. Is overigens niet gratis zo’n catalogus.

De catalogus op zich is gratis, je betaald wel de verzendkosten. Deze bedragen CHF 50. Bij voorkeur te betalen per Credit Card. Het e-mail adres is omegamania@antiquorum.com

hcptdg Schreef:

Dan komt de vraag op: welke heb je en kun je een
foto plaatsen?

hans

Maar Hans, hoe kon je dit vergeten ??? :wink:

Was jij het niet die me Ferrie heeft aanbevolen ?

Ik heb het natuurlijk over de Marine Chronometer 2400 !!!
Die loopt sinds de Rikketik nog geen halve seconde voor of achter ! (tu) (tu) (tu)

Bij voorkeur ??? Ik heb gevraagd of ik het bedrag niet op voorhand mocht overschrijven, en daar hebben ze zelfs niet meer op geantwoord :frowning:

Ik vind het uiterst onveilig om je VISA-nummer zo maar via e-mail door te geven…

Gevolg: ik heb nog steeds geen catalogus…

Ik geloof niet echt dat Hayek een merk als Omega drastisch gaat upscalen, ze hebben een groot klantenbestand en liefhebbers in deze prijsklasse.
Samen met Longines en Rado heeft Hayek nu 3 sterke merken in het middensegment.

de Swatch groep heeft al een aanzienlijk aantal merken in het dure top segment.
Breguet , Blancpain, Glashütte Original en Jaquet-Droz om er een paar te noemen.
Union Glashütte bijvoorbeeld lijkt me een betere kandidaat om te upscalen, en anders kan hij natuurlijk gewoon nog een ander topmerk overnemen :slight_smile:

Ik heb mijn catalogus gewoon op eBay gekocht voor $ 55,- incl. verzendkosten
betaald met PayPal en de volgende dag in huis.
verkoper: vintagecatalogues, een franse eBayer :slight_smile:

Wow, 30 euro verzendkosten… weegt dat ding 5kg of zo? :slight_smile:

Hoeveel pagina’s zijn het? Glanzend papier, full-color? Veel achtergrondinformatie over de horloges?

Marc-B1 Schreef:

Ik vind het uiterst onveilig om je VISA-nummer zo
maar via e-mail door te geven…

Och… lijkt me veiliger dan in een restaurant je creditcard aan een louche ober meegeven die er vervolgens ergens achter in de zaak god-weet-wat mee gaat uitspoken… :slight_smile:

Ik ben het helemaal met je eens en net als jij ook teleurgesteld, het heeft niet alleen effect op de nieuwe Omega’s maar ook op de oude waar mijn interesse naar uitgaat. Ik heb de catalogus doorgenomen, de prijzen die er in staan zullen ze ver gaan overschrijden, al is het maar omdat een horloge kopen die in deze catalogus staat een goede belegging is maar ook door al die aandacht, zeg gerust een hype.

En het werkt! Ik kwam gisteren de keuken inlopen waar ik mijn dochter (21 maanden) even tevoren met een boekje van deTeletubbies had achtergelaten…

Nu roept ze steeds “Omeeegaaa!!!” ipv “LaaaLaaaa!!!” :smiley:

weegt 2,5 kilo, ruim 600 pagina’s in full colour, glanzend papier, redelijk veel achtergrondinfo
de Omegaliefhebber ken gewoon niet zonder :slight_smile: een mooi naslagwerk

andre Schreef:

weegt 2,5 kilo, ruim 600 pagina’s in full colour,
glanzend papier, redelijk veel achtergrondinfo
de Omegaliefhebber ken gewoon niet zonder een
mooi naslagwerk

Okay, dan is 30 euro een redelijke prijs. Bedankt, ik ga er eens een mail aan wagen! :slight_smile:

Zou ze de bidlist ook al ingevuld en opgestuurd hebben ? of gaat ze telefonisch meebieden :slight_smile:

Ik zal voor de zekerheid haar haar mobieltje afnemen, je weet maar nooit…