Hoe betrouwbaar is deze prijslijst?

vond bij het zoeken naar actuele prijzen van (vintage) Omega uurwerken deze prijslijst terug, toch wel een paar opmerkelijke zaken te zien daar, ik laat het even zien aan de kenners onder jullie wat jullie hiervan denken. Deze lijst zou gebaseerd zijn op resultaten van ebay veilingen, veiling verkopen en andere online aankopen (zou dus een realistisch beeld moeten geven voor de omega verzamelaar)

Uiteraard ben ik me er van bewust dat ‘koopjes’ hier niet tussenstaan, en once in a lifetime deals’ hier ook waarschijnlijk niet te vinden zijn, wat denken jullie voor de rest van deze lijst?

De site geeft een mooi overzicht inzake de verschillende modellen, uitvoering, de prijs nieuw, en gebruikt. wel een kijkje waard.

Je kan de lijst goed gebruiken als leidraad of naslagwerk. Ik zou niet zomaar blind vertrouwen op deze lijst, maar zelf op Ebay zoeken naar completed sales van het model dat je graag wilt hebben.
Ook zijn er veel priceguides for collectors te vinden in boekvorm en ook bijvoorbeeld Omega Designs van A. Kreuzer heeft prijsindicaties bij de verschillende modellen staan.
Je neemt ongeveer een gemiddelde van deze prijzen, wellicht iets eraf voor servicekosten of verzendkosten. Daarna bepaal je voor jezelf de prijs waar je je comfortabel bij voelt. Als je na onderzoek zelf het idee hebt dat het een nette prijs is, zit je altijd goed.

bedankt voor de reactie, inderdaad doe ik zelf ook veel opzoekwerk voor ik iets koop, maar ik ben zelf enorm geïnteresseerd in de vintage speedmaster modellen. (nog niet echt intensief op zoek naar een nieuwe, maar toch gaat het er wel eens van komen.) meer bepaald een pre-professional speedmaster : ik zie dat de speedmaster die ik heb (de pre-moon 105-012 cal. 321) daar enorm hoge bedragen haalt op de site (30K ? :s) , en de pre-professional op ongeveer 6K zit…wat ik erg raar vind. Ik denk dat het soms een beetje is wat de gek ervoor geeft…

“Prices are compiled from eBay completed sales.”

zal denk ik grotendeels wel kloppen ,

MAAR :

(vintage) prijzen vallen / staan met conditie , compleetheid, geschiedenis , onderhoud , originaliteit etc etc

en daar staat niets over in het lijstje, ook de ebay nummers niet dus kun je niet nakijken wat de staat is/was vd 30K ‘Man on the moon’ Speedmaster

Dat begrijp ik, heb het ook opgezocht maar niet gevonden inderdaad. waarschijnlijk iemand die dacht dat hij werkelijk het uurwerk van armstrong of Aldrin kocht :smiley: