Uiteindelijk wil je toch een Rol… uuh cal. 3861
Wat een raar verhaal. Je kunt of wilt je horloge niet voor 1000 ballen herstellen, maar wil dan wel voor een veelvoud van dat bedrag hetzelfde horloge met een ander kleurtje terug kopen?
Waarom krijg ik het idee dat dit een soort popcorn topic is waarin we in de maling worden genomen?
De vraag is alleen over de betrouwbaarheid van het uurwerk 1861. Gast niet over service oid.
Titel even aangepast, dan is het maar duidelijk! ![]()
Merci
Dan moet je zeker niet kijken naar een Rolex met het 32xx uurwerk.
Ik heb een Speedy uit 2001 gekocht, 2 jaar geleden.25 jaar oud, nooit geserviced.
Het 1861 uurwerk is in principe hetzelfde uurwerk als de 861 met 1 ruby meer en Rodium plated.
Ik heb hem recentelijk zelf geserviced. Er zijn ontelbare mogelijkheden om een horloge te verneuken.
Laten vallen, verzuipen, magnetiseren, tennissen, naar de maan gaan…
Mijn Speedy was spotless binnenin. Dus mijn 1861 Omega uurwerk was niet opzettelijk of per ongeluk verneukt.
Gewoon normaal dragen van een horloge is voor elk uurwerk geen enkel probleem. Omega of wat dan ook. Het is meestal de gebruiker die het sloopt. Daarbij zijn er altijd uitzonderingen op de regel.
Het is voor mij een fantastisch caliber met een historie waar veel andere merken jaloers op zijn.
Loopt strak, is mooi om aan te zien, de kroonwerking is zacht, alleen is de datum niet betrouwbaar, en de automaat werkt ook voor geen meter.
Zo herinner ik me de 1861.