Hoe bevallen de Alpha's?

Dankzij een linkje van MartinB heb ik vandaag de Alpha website ontdenkt http://www.alpha-watch.com/ en bied ik bij deze m’n excuus aan, aan m’n baas voor de verminderde concentratie voor vandaag :smiley:
Wat een mooie horloges ! en die prijzen zijn gewoon om te lachen :slight_smile:
Krijg je voor die prijs dan ook iets goeds vraag ik me af.
En hoe zit het met de afwerking e.d. ?
Tevens valt het me op dat de meeste ‘slechts’ 3atm waterdicht zijn. Heeft er al iemand hier met een Alpha gezwommen?

Er zijn er twee naar mij onderweg. Ik weet het dus nog niet. Wel weet ik dat er meerdere onder de forummers zijn…

Ik zou zelf niet met deze klokken gaan zwemmen, trouwens.

Groeten,

Martin

Ik heb een Sub (via de inkoopactie destijds, 20 euro nogwat) en die bevalt prima. Loopt redelijk goed, en de afwerking is eigenlijk heel goed voor dat geld. Enige minpuntje is de vouwsluiting, die doet erg blikkerig aan. Gebruik trouwens ook de zoekfunctie want er is ten tijde van de inkoopactie (augustus 2007?) veel over geschreven hier!

Zwemmen zou ik zoals Martin al zegt er niet mee doen. 't Is waarschijnlijk alleen in naam een Submariner… :slight_smile:

Ok, niet zwemmen dus, maar gewoon handen wassen en onder de douche e.d. moet geen probleem zijn toch? Ze hebben tenslotte een geschroefde kroon.

Ik douche nooit met een horloge maar ik denk niet dat het een probleem geeft.
Dit zijn mijn 3 Alphaatjes.



Gewoon erg leuk voor erbij.

dreski Schreef:

Ik douche nooit met een horloge maar ik denk niet
dat het een probleem geeft.
Dit zijn mijn 3 Alphaatjes.

Gewoon erg leuk voor erbij.

Ik ben altijd ‘pressed by time’ :slight_smile:
mooie foto’s !

Ik heb ook meegedaan met de inkoop-actie, maar dat had ik net zo goed niet hoeven doen.

Krijg een raar gevoel als ik hem draag, maar dat is natuurlijk erg persoonlijk.

Ik zal hem binnenkort eens weggeven aan een bekende die niets om horloges geeft.

Raar gevoel? Wat gebeurt er dan met je? Je kan hem beter weggeven aan iemand die wel iets om horloges geeft. Ik bezit ook een Tag Heuer, Tissot en andere duurdere merken maar dit is gewoon leuk als horlogeliefhebber. Ze werken perfect en kosten geen bal. En mijn opa zei altijd:“Wie het kleine niet eert is het grote niet weert.” :wink:

dreski Schreef:

Je kan hem
…Je kan hem beter weggeven aan iemand die wel iets om horloges
geeft…

Ik denk juist dat het probleem is dat Ivo juist te veel om horloges geeft!

Als je kijkt naar de “prijs-kwaliteit” verhouding, zonder te gaan vergelijken met horloges die het vijf- of tienvoudige kosten, dan is Alpha een goeie optie.

Technisch kan een en ander natuurlijk beter en het binnenwerk is dikwijls heel “basic”, maar we vergeten soms al te vlug dat in de zeventiger en tachtiger jaren ook enorm veel Zwitserse uurwerkjes op de markt waren die zelfs de Alpha kwaliteit niet benaderden (vooral “pin-anker” of “stift-anker”- werkjes) maar dankzij het logo “Swiss” of "“Made in Switserland” probleemloos door een grote massa kopers werden gekocht.

En die fabrikanten hadden daar ook helemaal geen scrupules over…

Als je naar “originaliteit” kijkt is het helemaal geen optie natuurlijk, maar dan vallen ook andere, meer gerespecteerde merken weg…

Het werkje is uiteraard puur functioneel en niet alles werkt perfect van de eerste keer. Maar met wat bijregelen komt meestal alles prima in orde.

Dus wat mij betreft: voor die prijs mag het al eens mis gaan, maar algemeen lijkt me de “sub” of een andere Alpha een risico-loze aankoop. Ik ben er in elk geval tevreden over.

Leg je verwachtingen laag, en je zal aangenaam verrast zijn … :wink:

Enne… zwemmen of douchen ermee… zou ik echt niet doen, daar zijn ze niet voor gemaakt. Maar dat doe ik slechts met hééééél weinig horloges hoor !
Ik heb genoeg “schadegevallen” gezien van zgn. “waterdichte” horloges die niet tijdig of niet correct geserviced werden, dus zeker niet met “alle Chinezen” (zoals ze hier zeggen…:smiley: )…

Met HongKong Groeten,

Morse.

Ook ik draag de Alpha sub te weinig,vind wel dat het in combinatie met de " hype" die het teweeg gebracht een horloge is om te bewaren.
Als ik nog een Alpha zou kopen dan wordt het zo’n rouletteuitvoering met lichtgekleurde wijzerplaat.

Toen ik inschreef voor de inkoopactie van de “submariner” voor nog geen €20,= , waren mijn verwachtingen niet erg hoog gespannen. Maar het is een enorme meevaller geworden. Ik draag het horloge regelmatig bij werk waar ik snel tegen beschadigingen aanloop (doet met zo"n klokkie toch minder pijn dan met een Omega oid ) en het loopt voortreffelijk. Een paar seconden afwijking per dag voor dat geld ! Ik douche nooit met een horloge en voor zwemmen heb ik iets anders. Dus hoe de Alpha zich dan houdt weet ik niet. Mij hoor je in ieder geval niet klagen en morele problemen heb ik er ook niet mee, dus er volgt nog wel eens een Alpha, denk ik.

Groet
Harald

Zat net even te kijken op de site van Alpha en ik moet zeggen dat ik dit er wel erg leuk uit vind zien:

US$72.99 en hij is massief titanium!

Hou met dit soort modellen rekening dat het “multi-function” watches zijn, en geen chronograaf!

D’r zijn wel chronografen, maar die zijn maar liefst $115 :wink:

Groeten,

Martin

Tof dat jullie bijna allemaal zo positief zijn. Ik denk zeker dat er in de nabije toekomst ook eentje aan mijn collectie toegevoegd zal worden :slight_smile:
Vanaf hoeveel meter waterdichtheid kun je douchen met een horloge (de alpha’s hebben wel bijna allemaal een geschroefde kroon) of is dat een heel ander soort belasting?

Misschien een domme vraag, maar waarom zou je douchen met je horloge om?
Of om je horloge te reinigen?

Groeten,

Martin

MartinB Schreef:

Hou met dit soort modellen rekening dat het
"multi-function" watches zijn, en geen
chronograaf!

D’r zijn wel chronografen, maar die zijn maar
liefst $115 :wink:

Groeten,

Martin

Maakt me niet uit want ik gebruik toch geen chronograaf. Ik vind het gewoon leuk staan al die wijzertjes. Ik vraag me alleen af of de letters op de rotor nou gewoon koperkleurige plaklettertjes zijn. :stuck_out_tongue:

Snap ik. Heb me zelf alleen eens hier in vergist (een sea-gull multifunction). Zolang het een bewuste keuze is, maakt het niet uit.

Groeten,

Martin

Ik draag mijn Alpha ‘Sub’ regelmatig, met plezier! Maar volgens mij is de waterdichtheid dusdaning dat je gewoon moet oppassen met alle vormen van (spat)water. Hier staat een uitleg over waterdichtheid (gewoon op ons eigen forum!):
http://www.horlogeforum.nl/read.php?8,1774

Groeten, Tom Vreeken.

MartinB Schreef:

Snap ik. Heb me zelf alleen eens hier in vergist
(een sea-gull multifunction). Zolang het een
bewuste keuze is, maakt het niet uit.

Groeten,

Martin

Zal zeker een bewuste keuze zijn maar bedankt voor de tip!