Hoe bevalt de nieuwe Server?

Lets agree to disagree … :beers:

Als je voor de lol en zonder reden iemand gaat vlaggen ben je zelf de pineut vrees ik. Dat zullen de mods helemaal niet fijn vinden. Oh en één vlag is géén vlag. Zelfs als TL3 kun je niet in je eentje een bericht dichtvlaggen volgens mij. Ik ben er in ieder geval niet rouwig om dat sommige berichten nu gelijk onzichtbaar worden. Of het een feature of en bug is, geen idee. We gaan het zien.

Top!:+1::slightly_smiling_face:

Nou, ik ben er wél rouwig om, om minstens 2 redenen.

Ik wil weten wat er aan de hand is met een dicht gevlagd topic. Wat is de overtreding van welke forum regel. Dan kan ik ook daar een mening en een standpunt over hebben. En dit eventueel kenbaar maken aan de mods.

Verder zijn het vaak nieuwe, beginnende tl1 leden die " de fout " ingaan. Onwetendheid. Als hun topic onleesbaar is, komen ze nooit te weten wat ze fout gedaan hebben. Door onleesbaar maken
wordt het/hun lerend vermogen onmogelijk gemaakt.

Vanuit het verleden heeft het even leesbaar maken van een gevlagd topic ongetwijfeld een reden gehad.

Daarom het verzoek aan @Communiteq om de leesbaarheid van een gevlagd topic wéér te herstellen.

2 likes

Je vergeet de 3e reden.

Men wilt gewoon de juice!!!

1 like

Voor de duidelijkheid: wij zijn technisch beheerder. Wie een gevlagde post kan zien is een instelling en waar die instelling op staat is een beleidskeuze. Daar gaan wij niet over.

(Mochten de beheerders dit willen aanpassen, het is de hidden post visible groups instelling)

4 likes

Ik lees dat TL1 geen links meer kan plaatsen. Heeft dat met de update te maken?

Nee, dat is een instelling. Again: beleidskeuze, verkeerde topic :wink:

3 likes

Hear, hear
@Communiteq
Jullie zijn helden. Dank!!

2 likes

Logisch. Maar heeft @jur deze keuzes nu bewust gemaakt of zijn instellingen na de update ‘terug naar default’ en moet daar dus weer even actief naar worden gekeken om wat zaken terug te zetten, naar hoe het was ingesteld? Of niet …

Ik heb er zelf overigens helemaal geen last van zoals het nu is, vind het zelfs wel logisch. Maar dat had ik al geschreven. :innocent:

@Communiteq

:grin:

2 likes

We draaiden op een dikke monolitische server bij TransIP. We hadden enorme problemen met de iowait daar (zoals een ieder bekend) en hebben in een maandenlange discussie gezeten over aan wie het lag. We zijn uiteindelijk weggemigreerd. Dat was niet heel eenvoudig gezien de 145 GB database, zeker niet als je al problemen hebt met de snelheid van filesystem access.

Twee dagen na de migratie hebben ze toegegeven dat het aan hun omgeving lag :roll_eyes:

Nu draaien we ook een wat meer inherent scalable setup: een loadbalancer, drie webservers en een aparte server voor de database en Redis. De images draaien nog bij TransIP - simpelweg too big to move en bovendien is TransIP wel betaalbaar op storage. Daar hangt nu een S3 server voor de nieuwe images en de 3.6 TB aan oude images zijn gemount op een aparte URL (vanwege die omvang was een migratie van filesystem naar S3 ook ondoenlijk). Grootste uitdaging met Discourse is dat de database altijd op 1 server moet draaien, die schaalt alleen verticaal.

21 likes

Als ik zeg beleidskeuze dan gaan we daar natuurlijk ook geen verdere uitspraken over doen, dat is echt niet aan ons.

1 like

Was ik. Wordt teruggedraaid en naar -0- gezet. Wordt blijkbaar vaker gebruikt dan gedacht

6 likes

Dit kan evt ook de lag verklaren die soms wordt ervaren bij het laden van afbeeldingen? Niet heel storend overigens.

Helder.
Hiermee geef je antwoord op mijn vraag, het zijn bewuste (beleids)keuzes en geen foute instellingen nav. de update/grade. Fijn!

Komen de foto’s in de RSS/Atom feeds nog terug?

Ghe, wordt dat nog gebruikt tegenwoordig?

1 like

Zeker, heel veel websites hebben het (nog). En dat is maar goed ook, want om al dat nieuws bij te houden, wil ik niet naar elke website gaan. RSS-feeds binnenhalen, blijft voor mij de meest efficiënte manier van surfen.

Ook HF doet er gelukkig nog aan mee. :muscle:t3:

2 likes


Ben er in ieder geval heel blij mee :ok_hand:t2:

3 likes

Die zijn niet weg?

1 like