Hoe bevalt de nieuwe Server?

Als relatief onafhankelijk en ook nog groen wil, is er ook nog Ecosia

Loopt heerlijk soepel en snel :grinning: een wereld van verschil :ok_hand:

Ik denk dat de beheerder na een grote update graag wil weten of alles goed is gegaan en of er nog bugs oid zijn.

Zoals deze:

In de Discourse hub duurde het ongeveer een halve minuut voordat deze afbeelding uiteindelijk te zien was.

Snelheid verder :ok_hand:

4 likes

Super !!!

Yep, heb ik ook, af en toe grijs, bruin en groen ook al voorbij zien komen.
De snelheid an sich is nog steeds top maar foto’s laden is iets trager geworden.

1 like

Inderdaad, bij mij ook.

1 like

Is een zoekrobot, geen browser :slightly_smiling_face: en ik durf er wat om verwedden dat ze geld verdienen door marketen van zoekstatistieken.

Ik kreeg vandaag mijn 10de jubileumsbatch.
Omdat niet wist wat dat in houdt heb ik even gekeken en vastgesteld dat ik die voor 2008 gekregen heb, die voor 2009 tot 2015 niet en daarna wel weer elk jaar.
Twee vragen: bestaat het badgesysteem al sind 2008 en zijn de badges voor de ontbrekende jaren met de migratie verloren gegaan of zou er een andere reden voor het ontbreken kunnen zijn?
Jaarlijks één bericht haal ik namelijk makkelijk.

En voor de kritische medeforummers onder ons: ik kan zeer goed leven zonder alle soorten van badges maar ben gewoon ordinair nieuwsgierig, vandaar dat ik vraag en meteen blur nu het weer kan. :wink:

Tot nu toe absoluut geen klachten, heerlijk snelle laadtijden!

1 like

Gelukkig bestaat de ruime meerderheid van de 600+ reacties uit terechte complimenten voor de enorme verbetering!

2 likes

Het badgesysteem bestaat sinds 2015. Hoe je een badge hebt kunnen krijgen in 2008 is ons een groot raadsel. Ik vermoed dat dit is gebeurd toen het badgesysteem in werking trad.

3 likes

Dat is zeker waar :ok_hand: en terecht

1 like

Ik vind dat een compliment aan @Communiteq op z’n plaats is. Telkens maar weer uitleggen, ondersteunen op dit prachtige forum. Hartelijk dank!

3 likes

Soms wordt een topic gevlagd wegens vermeende overtreding van de forum regels.

De tekst wordt dan geblurd, onzichtbaar.

Voorheen kon je, als je op de geblurde tekst klikte, de tekst toch ( vaag ) lezen.

Dan kun je zien wat er geschreven is en wat er - eventueel - aan de hand is.

Sinds de update kun je de onzichtbaar gemaakte tekst niet meer zien.

Da’s jammer @Communiteq .

Is hier wat aan te doen?

1 like

Heb totaal geen benul van de (on)mogelijkheden bij de vernieuwde uitvoering van deze server en zal mijn commentaar beperken tot dit.
Tot op heden geen problemen meer met inloggen en het scrollen door alle topics weer heerlijk snel.
Wat ik erg leuk vind is de kolom die rechts tevoorschijn komt als ik op mijn avatar klik,( noemen ze dat notificaties?) waar ik allerlei reactie en commentaren kan lezen van mijn oude topics.

Dit heb ik ook regelmatig.
Soms gewoon snel. Soms blijft ie beetje hangen

@Communiteq, goeie actie dat een reactie die dichtgevlagd is gelijk ook niet meer zichtbaar is! Het bleef voorheen gewoon zichtbaar als je erop klikte waardoor vlaggen eigenlijk zinloos was bij o.a. de ‘stiekeme verkooppogingen’ en ander gedoe. Wat mij betreft terecht dat het onzichtbaar is totdat een mod zich erover heeft gebogen, topactie …

Overigens gaat het best lekker vlot nu! Inderdaad, afbeeldingen hebben soms even nodig om te laden maar dat zal wel een goeie reden hebben. Het went.

Dank voor alle inzet. :beers:

1 like

But who will watch the watchmen? :stuck_out_tongue_winking_eye:

Het doel van vlaggen is dat er naar iets gekeken wordt en een oordeel geveld. De content verbergen nog voor dat oordeel gevallen is, vind ik ook wat vreemd. Dus op dat vlak volg ik @Aamon eerder.

2 likes

Eens!

Tja, ik vind het vreemd dat je een verkooppoging (dicht)vlagt en dat deze vervolgens toch nog uren zichtbaar kan blijven - immers Jur/Jurgen hebben ook gewoon een leven - waardoor de verkooppoging helemaal geslaagd is.

… en zo hebben we beiden een mening. :wink:

Klopt wel. Maar zo kan je ook voor de lol iemand anders gaan vlaggen, en die z’n post is dan onzichtbaar tot alweer Jur(gen) dat ongedaan maakt. Presumed innocent vs presumed guilty. En voor zaken die niet-sluikverkoop gerelateerd zijn is een beetje publiek inzicht niet slecht, als iemand het varken uithangt dan is het beter als dat te zien is. Beperkt de slachtofferrol-factor a la “er stond echt niks ergs in, je moet me maar geloven, boehoe partijdige vieze fascistische woke nazi mods” enzo.

Maar ik vlag zo goed als nooit, en als ik gevlagd word laat het me redelijk Siberisch dus… al om het even :yum:

2 likes