Hoe bevalt de nieuwe Server?

Firefox doet exact hetzelfde MINUS de grove privacyschendingen van Edge, Chrome enz
Synct. op al mijn zooi hier.

2 likes

Ik ben ca. 100 jaar geleden begonnen met Netscape om IE niet te hoeven gebruiken en daarna overgestapt op de opvolger Mozilla.
En verder probeer ik zoveel mogelijk Google en consorten te mijden om redenen die @Coinoperator al noemde.

1 like

Oh wat was ik blij met m’n Google invite- in 2004 of 2005. Ik was MS zat en Google zou het helemaal anders gaan aanpakken!

Don’t be evil :joy:

En de rest is geschiedenis …

1 like

De hoogte van de Topic-regels mag wel een fractie minder in het beginscherm. Zeker als je op je mobiel de site bezoekt dan zie je nu (naar mijn idee) minder Topics voordat je moet scrollen.

Bijzonder om te zien dat heel veel mensen die zich met een browser heel veel zorgen maken over hun privacy, wel Facebook, Instagram en andere (a-)social media hebben. :face_with_peeking_eye:

5 likes

En in Firefox heb ik Ghostery en Adblock+ ingeplugd, inclusief een extra blockering van bezos met z’n bootje.

1 like

Ik heb weer lange laad tijden

1 like

Zijn dat app’s?
:thinking:

1 like

Firefox is de laatste browser die (relatief) onafhankelijk is, dus niet ontwikkeld door een partij die actief voordeel haalt uit webtrafiek en de gebruikers, en die de standaarden respecteert.

Chrome is Google en Google wil zoveel mogelijk weten over je browsegedrag. En Google loopt vaak genoeg vooruit op, of ostentatief naast, de web standaarden zodat sommige sites beter of slechter werken. Een beetje zoals Microsoft en Internet Explorer, toen die nog niet irrelevant waren. Zou niet mogen maar het is niet anders.

Brave whitelist trackers voor wie ervoor betaalt, dacht ik. Cromite doen :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Fijn om weer op het forum te kunnen komen zonder lang te hoeven wachten. Normaal zou ik dan gelijk weg zijn maar bij HF nam ik het voor lief. :pray: voor de nieuwe, snellere, server!

Het laden van, het zichtbaar worden van foto’s duurt wƩƩr langer. Bruin scherm eerst, daarna geleidelijk de foto.

3 likes

Ik kwam net een paar uur niet op het forum.

1 like

Heb je het gemist?

1 like

Alles draaide prima. Kreeg je een specifieke foutmelding?

2 likes

Hij bedoelde dat hij zijn gsm vergat mee te nemen op de plee. :grin:

1 like

Nee hij bleef de hele tijd laden

Ik vind het - zeker in verhouding met hoe het was - helemaal top! Thnx!

Aan iedereen hierboven, (althans grotendeels) het forum is GRATIS met weinig tot geen reclame en het draait nu over het algemeen super! Op wat schoonheidsfoutjes hier en daar, maar laat het lekker gaan en geniet dat dit gewoon mogelijk wordt gemaakt en stop met ZEUREN om geneuzel.

Ik ben zelf heel blij dat het nu gewoon goed loopt, dat sommige mensen problemen ervaren kan ook prima ergens anders aan liggen al is het goed mogelijk dat de wet van Murphy hier van toepassing is.

4 likes

Als relatief onafhankelijk en ook nog groen wil, is er ook nog Ecosia

Loopt heerlijk soepel en snel :grinning: een wereld van verschil :ok_hand: