Hoe bevalt je Alpha?

Voor het geval dat je Alpha al gelijk of na enkele dagen normaal dragen stuk was wil ik wel een “verzamelmail” sturen naar Alpha (voor de echte probleemgevallen). Laat mij even weten wat er aan de hand is en als je weet hoe het gekomen is hoor ik dat ook graag.

Wat mij kostentechnisch niet haalbaar lijkt is om het horloge met bijvoorbeeld een forse gangafwijking of een wat losse rotor terug te gaan sturen, ga daarvoor naar je lokal horlogemaker oid.

Rammelt je bandje erg? Draai de schroefjes aan de zijkant eens goed vast, help vaak erg goed.

De mijne bevalt erg goed, draagt prettig en loopt erg goed op tijd!

Hij bevalt mij prima ! :smiley:

Goet,
Werner

Mijn alpha loopt nog steeds bijzonder nauwkeurig.
Draag hem nu voornamelijk bij wat ruwere werkzaamheden, dit om te testen hoe lang het goed gaat.
En ik moet zeggen, na een aantal weken de Alpha als ‘‘beater’’ te hebben gedragen loopt het nog steeds stipt op tijd.

Mijn beste “seamaster”,

Mooi horloge,
mooie foto’s
en een prachtige gitaar.
Immers:

Het horloge verteld ons wanneer we er zijn,
de foto’s houden ons een spiegel voor
en de gitaar levert een bijdrage om middels de muziek al het goede in de mens aan te spreken, en samen een bijdrage te leven aan de wereld waarvan iedereen deel uitmaakt. :wink:

(een beetje poëzie moet kunnen op de Zondagavond, nietwaar!!)

Orologio Signaturis Temporis

zoals altijd…weer geweldig gesproken

Hallo Henrik
Je hebt PB.
Groeten,
JohnSr

De Alpha is voor mij een positieve verrassing geworden. Ik draag hem nu al drie weken als werkhorloge. Niet dat ie daarbij erg veel te verduren heeft, maar ik zit ook niet stil. Tot nu toe is de afwijking zo’n minuut per week en van allerlei bijgeluiden heb ik ook geen last. Niets dan tevredenheid dus.
Alleen het bandje moet nog anders, maar ik heb nog geen keuze kunnen maken.
groet
Harald

ook ik ben meer dan tevreden met mijn alpha, loopt goed, rammelt niet en ziet er prima uit!
draag hem niet dagelijks maar zit dan op de winder, maar heeft geen noemenswaardige afwijking.
al met al voor $30,- niets dan lof!
groet, frank.

bevalt prima die Alpha. Ik vraag me af waar je meer waar voor je Euro kunt krijgen…

Groet Arno.

Mijn Alpha bevalt zéér goed. Loopt erg nauwkeurig en is imho redelijk goed afgewerkt.
Kwaliteit overtreft hier zeker de prijs. (tu)

Nadat ik een ander bandje had geplaatst was het geheel sluitend chique en de kwaliteit voor hetgeen is betaald is ook oke! Alleen mijn zoon moet aan de zijne nog erg wennen en heeft hem nog niet gedragen.:smiley:

Genesis

Ik draag de Alpha nu een week, bevalt goed. De rotor hoor je als het horloge een flinke swieper geeft en de band is ook niet geluidloos. De schroeven van de band heb ik in het begin goed aangedraaid en zitten nog steeds vast. Hij loopt in 7 dagen 35 seconden voor.

Niet gek voor $30,- toch?

Groeten, Tom V.

De Alpha valt tot nu toe erg mee, ik hoor wel het genoemde ratelende geluid, maar verder doet hij het gewoon goed. heb nog niet naar de nauwkeurigheid gekeken, zal ik binnenkort even proberen.

op één na lopen ze goed.
Nauwkeurigheid van één getest, en die zat op 2 minuut in 36 uur. Viel me tegen.
Ik vindt de bandjes echt heel mooi. Alleen wel even de schroefjes aandraaien, want die zitten er halflos is. Eentje heb ik een zwart leren bandkje met wit stiksel aangemaakt. Staat echt SUPER.
Eentje loopt inderdaad schokkerig. De secondewijzer gaat niet mooi rond. Wat zou daaraan te doen zijn ?

In elk geval vindt ik ze heel mooi en degelijk. Je hoort de rotor soms, maar dat hebben dure Omega’s ook en is dus niet storend. Er is wel eens een rammeltje te horen idd. maar ja, dat herinnert me er weer aan dat het geen Rolex is :slight_smile:

Bas

Hallo mede Alphaers.
Bij mij ook een goed.
De andere loopt niet meer.
In het begin erg schokkerig lopen en stilstaan op de 45.
Na enkele sec.weer verder lopen tot totale stilstand.
Al met al goed en slecht.
Groeten,
JohnSr

http://www.dezinvanluxe.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=6895&highlight=

Leuke blik in het hart van de Alpha!

Ik ben al iets minder enthousiast over mijn exemplaar. Ik draag hem nu ruim twee weken en hij loopt iedere dag wel een minuut of zes voor ('s ochtends zet ik hem gelijk met teletekst en controleer het 's avonds). Wanneer ik hem een ochtend niet gelijk zet, kan ik er niet op vertrouwen.
Ik heb wel ontdekt dat wanneer ik hem wegleg met de wijzerplaat naar boven, het verschil in voorlopen groter wordt. Leg ik hem weg op zijn zij, kroon omhoog, dan blijft hij in de pas doorlopen. Wellicht toch maar een keertje openmaken?

Gershwin

Ik heb die van mij nu twee weken om de pols en hij loopt in die twee weken nu 1 minuut en 25 seconden voor.
Dat is dus +6 seconden per dag, dat is niet verkeerd. Ben er best blij mee.

Groeten, Tom V.