Hoe bevalt je Alpha?

Uiterlijk is alles ok, behalve de band dan…maar daar heb ik inmiddels een mooie zwartlederen band met witte stiksel voor opgezet. Maar nu na een dag dragen…maakt de mijne een rammelig geluid. Hij loopt nog op tijd, wat wil zeggen een seconde of 15 verschil per dag. Eerst rammelde hij niet…nu is het een rammelaar. Je hoeft je oor niet tegen het glas te houden om het te horen. Ik kan er bijna de samba mee spelen!! Wat zijn jullie ervaringen tot nu toe?

Haha, we krijgen wat we verdienen denk ik, het is waarschijnlijk een museumstuk, dus in een vitrinekast leggen en niet meer aankomen.

Genesis

mijne loopt behoorlijk nauwkeurig tot nu toe, alleen die seconde wijzer loopt heel brak, soms tikt hij door en soms hapert hij, maar het blijkt geen invloed te hebben op de nauwkeurigheid, het ziet er alleen raar uit.

En waarom doet iedereen zo negatief over de band, de sluiting is brak, maar verder zijn het erg mooie schakels en het schroeven gaat ook lekker.

De bezel draait behoorlijk soepel, en de kast is ook niet verkeerd…

Op het uurwerk en de krasvastheid van het glas na vraag ik mezelf toch wel een beetje af waarom ik zoveel geld heb betaald voor mijn laatste aanwinst, mijn IWC …

Haha…leuk om die reacties te lezen…
Ik vind het een prima klokje voor dat geld. Pluspunt is ook dat ie redelijk goed nauwkeurig loopt.
Verder vind ik de stalen band echt waardeloos, zit er aan te denken om er een mooie rubber band op te zetten. Iemand suggesties en/of adresjes???

Ik was een van de kopers van het eerste uur, dus nog voor 31 Euro :frowning:
De band draagt echt niet zo slecht en rammelt niet bij mij. Als ik de band van mijn Rolex Sub te los zet rammelt die ook (was ongeveer 115 x duurder dan de Alpha). Het uurwerk heb ik laten meten, afwijking was - 2 seconden per dag. Liep dus beter dan de Sub. Ook met de secondenwijzer geen problemen. Wat me uit andere ervaringen opvalt is dat er veel verschil is nauwkeurigheid van het uurwerk (van minuten per dag voor of achter naar 2 seconden). Er zal ook niet zo’n nauwgezette eenheid en controle zijn als bijvoorbeeld bij Rolex, waar het natuurlijk ondenkbaar is dat er dergelijke verschillen optreden.

OK het is geen Rolex en die zal het ook wel langer volhouden dan de Alpha (hoop ik) En als het niet zo is dan hoop ik dat ik dat moment niet meer meemaak. :slight_smile: :slight_smile:

ik heb dus ook 2 nieuwe alpha’s , 1 reserve :wink:

nu met wat foto’s

met wat verschilende bandjes

en een no date versie …

1 met staal en de andere is met nato geworden…

de bandjes

De Alpha’s die ik gisteren heb ontvangen rammelen idd als de beste :smiley: Schijnt niet van invloed te zijn op het uurwerk.

bij mij loopt ie ook nog goed…maar dat rare rammelen in het uurwerk…das vreemd! Het gaat dus niet om een rammelende band. Bij mij loopt ie dus op 24 uur , 13 seconde voor.

Seamaster, meesterlijke set de Rolex met de Alpha zegel aan de band:D:D:D:D:D

Genesis

ik kon het niet laten … :slight_smile:

het trio …

Wahahaha, het is lastig aanpakken voor de criticasters wanneer je ook de “real thing” in je collectie hebt! Zodra de Sub terug is van Freddy zal ik ook nog eens een “twin” foto maken.

Genesis

wat is nou dat dure horloge ? :stuck_out_tongue:

Die van mij is al verrot!
De band was sowieso om te huilen maar toen ik hem kreeg was de wijzerplaat ook scheef in de kast geplaatst. Iets teveel naar links dus hoe je ook naar het horloge keek het zag er scheef uit. Hier kan ik me dus mateloos aan storen en voor mij reden om niet te dragen.Symmetrie is belangrijk toch? Maar ja, ik heb dus de achterkant geopend om te kijken of ik de dial recht kon zetten(tevergeefse poging hehe) maar voordat ik het wist viel het zooitje eruit en had ik de kroon gebroken…Toen was het dus einde verhaal. Maar ja, ach wat wil je voor 23 euro… Hij ligt nu in weet ik veel hoeveel stukjes, heb hem uit elkaar gehaald voor de gein. Zal nog is een foto schieten van de ‘‘inhoud’’ van zo’n alpha sub.

Groetjes,

Mus

Da’s niet zo handig! Je had hem om kunnen ruilen. Ik heb het met de handopwinder gehad; schroeven uit de stalen band gevallen, dus horloge viel ook… op de plavuizen. Even gemaild, defecte retour gestuurd en nieuwe ontvangen. Daar bleek de band ook slecht, want ook hier liepen de schroeven eruit. Bij mijn ‘GMT’ houd de band zich echter perfect!

Overigens rammelt de mijne niet. Zou het bij jullie een wat loszittende rotor kunnen zijn?

Hoe dan ook, je kunt zo’n Alpha natuurlijk niet vergelijken met IWC, Rolex etc. Ik ben echter wel van mening dat de prijs-kwaliteitverhouding uit de kunst is.

Niels

bluebreeze Schreef:

wat is nou dat dure horloge ?

tja wat is duur… de sub is z’n geld waard , van de aplha’s weet ik dat nog niet :wink:

Dan maak ik er ook een! 5513 + Alpha :slight_smile:

Ik zou ze (Alpha) gewoon een mailtje sturen. Het zou met verbazen als ze het niet zouden corrigeren (foto’s bijsluiten) .

hans

De rotor vastzetten is een fluitje van een cent. En de bandschakels moet je bij dit soort horloges altijd regelmatig extra aanschroeven.

Trouwens wat bedoelen jullie met “rammelen” ? (de mijne "rammelen ook, maar dat is het geluid van de ronddraaiende rotor en normaal voor een automaat van deze prijsklasse)

Maarre… MYND: Je hebt blijkbaar pech gehad, want de mijne zijn gewoonweg “af”. Ik denk… als je dit meld aan Alpha via hun website (er zat ook een kaartje bij het horloge) dat ze je zo een nieuwe sturen hoor. Je kan alleszins proberen.

misschien is het de rotor wel…het is echt zo’n geluid van in de kast ronddraaien. Ik kan hem niet los halen om te kijken…Maar hij loopt gewoon nog op die 13 seconde…nu dus 26 in 2 dagen.

Of even langs de Rolex dealer gaan met de defecte Alpha :slight_smile: Onder het genot van een kopje koffie zal hij graag even naar het horloge kijken. De kans is natuurlijk wel eens aanwezig bij een dealer, dat hij zegt: ‘Tsja… die moeten we toch echt even opsturen naar Zwitserland. Reinigen we meteen even het uurwerk, polijsten de kast even en doen er voor het gemak even een nieuwe band aan. Anders kunnen we natuurlijk geen garantie geven. Daar staat wel tegenover dat onze koffie gratis is. En mijn vrouw, die meer thuis is in juwelen, zal de deur voor u open houden’ :slight_smile: :slight_smile: Ik zou het wel humor vinden om met een Alpha daar naar binnen te lopen :slight_smile:

Gr Ron