Hoe bewaar/stal/show jij je horloge's...?

Hoi medeverzamelaars,

ik weet niet of iemand al ooit een topic hierover heeft geopend maar ik ben erg benieuwd hoe jullie je horloge’s bewaren/stallen.
Je hebt natuurlijk talloze manieren. Koffers, achter glas in een kast etc.etc.
Mijn collega in het dagelijks leven PEEBEE heeft bij de Gamma een houten bezemsteel in stukken gezaagd en bedekt met een zacht materiaal en daarover een mooi stofje genaaid, vast met behulp van zun vrouwtje;), zo kunnen zijn steel bands ook erom klemmen (hij kan het zelf denk ik beter uitleggen). Dit allemaal heeft ie mooi in een glazen kast gestald.

Ik zelf heb in Beverwijk, zwarte markt, bij het Asian gedeelte een standaardje met rollen gekocht die ik zelf thuis in elkaar moest zetten. Het is eigenlijk hard karton met een fluweelachtig stofje erop gelijmd. Beetje cheap (8 euro) maar tot dusver ok. Alleen die rollen zijn dus te hard en moet ik dus mijn steel bands erop “hangen”.
Ik heb mijn standaard gewoon op een kastje staan in de woonkamer en elke avond als ik het licht uitknip kijk ik ff hoe mooi licht al die wijzertjes geven. Beetje kinderlijk maar erg bevredigend…
In de toekomst zal ik naar een ander systeem moeten want hij begint al aardig vol te raken.

Ik hoop dat jullie ook mooie foto’s kunnen tonen zodat ik misschien nog goeie ideeen kan opdoen. Maar ik ben ook gewoon nieuwsgierig hoe de liefhebbers hun verzameling bewaren/stallen.
Misschien kunnen we met dit topic ook de magische 100 reakties bereiken…:slight_smile:

Hier een foto van een tijdje terug van mijn standaard…

Zal morgen even een fototje maken…

In een kistje:

Ik heb een aluminium koffertje. Dicht, dus zonder een glazen deksel, want showen hoeft voor mij niet.
Overigens is het koffertje veel te klein en moet ik hoognodig weer eens eentje erbij kopen! :smiley:

Gewoon in een doosje ik de kast

gr Pieter

Ik ben ontzettend zuinig op mijn horloges, dus ik leg mijn horloges altijd op een dubbelgevouwen toiletpapiertje of tissue in mijn kledingkast. (wat weleens grapjes van schoonfamilie als gevolg heeft)

Mijn beste,

Idem dito zo’n kistje als Tom.
Alleen is de inhoud bij mij iets kariger!!

En voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond weer op.

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

RogierJ Schreef:

(wat weleens grapjes van schoonfamilie als gevolg
heeft)
Wat hebben die dan in jouw kast te zoeken ??

Horloges die ik regelmatig draag liggen op het nachtkastje. Mijn enige echte topper mag in de woonkamer verblijven en veel horloges zitten nog in de verhuisdoos op zolder…
Misschien wel aardig om eens te kijken wat ik allemaal heb en welke ik, door ze anders op te ruimen, vaker kan gaan dragen.

Gerwin

In een watchwinder en voorkom altijd dat de band en de onderkant van de kast elkaar raken. Zo hou ik mijn horloges ook na jaren in nagenoeg nieuwe staat.

Genesis

rombo319 Schreef:

Wat hebben die dan in jouw kast te zoeken ??

Toen ik een keer bij mijn vriendin bleef slapen, pakte ik een stuk wc-papier om daar mijn horloge op te leggen. Maakt me allemaal niet uit wat mensen ervan zeggen. Ik ben gewoon zo.

on display… Een bescheiden collectie maakt dat mogelijk.


Foto is niet heel goed maar het gaat om het idee
Grt Ger

Voor de verslaving begon was het makkelijk. Ik had een dagelijks horloge, los op het nachtkastje, en een ‘zondags’ horloge, in een doosje op het nachtkastje.
Op een gegeven moment werkt dat niet meer, en dat ziet het er zo uit :slight_smile:

Dan ga je naar de Rikketik, koopt een kistje, gooit er wat in een laatje en alles is keurig:
.

Na een tijdje komt nog een kistje, dit keer voor 10 stuks, En weer raakt het vol:

Ik ben me nu aan het beraden wat te doen. Meer kistjes? Vitrine? Gewoon in een la? Nee dat zeker niet…
Er zal een oplossing komen, en als het zover is, deel ik dat graag :slight_smile:

Groeten,

Martin

Vitrine en de wat duurdere achter slot en grendel :slight_smile:






beste, welke apha is dat naast de invicta?

Ik begon met een kistje voor vier. Maar dat werd snel te klein. Toen deze gekocht.

En ook maar een koffertje erbij. :wink:

noem dat maar bescheiden op zo’n originele Omega-display…

Groet,
Arno.

leuke antieke klokjes!!

groet,
Arno.

Bureaulade is superhandig, altijd bij de hand en ze passen er allemaal met gemak in…

Fijn weekend iedereen!

Vincent

Zeemeester Schreef:

Bureaulade is superhandig, altijd bij de hand en
ze passen er allemaal met gemak in…

http://i219.photobucket.com/albums/cc135/zeemeeste
r/DSC01432.jpg

Fijn weekend iedereen!

Vincent

Je maakt een grapje toch zeker?