Hoe bewaren jullie horloge onderdelen (banden etc.)

Als je maar één extra horlogeband hebt, dan bewaar je die makkelijk in de doos van het horloge. Maar wat nu als je net als ons vele horlogebanden hebt of verwacht te hebben. Hoe bewaar je die dan? En hoe bewaar je alle andere bijhorende zaken.

Zelf dacht ik aan zip-lock zakjes met daarin een complete band en een sticker op het zakje met de breedte. En die dan in een doos/lade bewaren.

Hoe doen jullie dit? Foto’s zijn meer dan welkom :slight_smile:

3 likes

Je bedoelt die zooi die nachtkastje, vensterbank en de ruimte daartussen ontsiert?

11 likes

Jup :stuck_out_tongue:

Zo dus. Maar ja, ik maak ze ook zelf he? (de bandjes, niet de horloges)

6 likes

In een schoenendoos. Het is dan iedere keer weer een ontdekkingstocht met vele deja vu momenten als je iets nodig hebt. Echt genieten.

4 likes

Een doos met van die koelkast zakjes per lug maat.

Zo dus :no_mouth:

7 likes

€ 14,18 55%OFF | 40 Slot Vilt Horloge Organizer Box Horlogeband Opslag Case Voor Apple Horloge Band Box Pouch Horloge Band Organizer Houder Tas duurzaam

4 likes

Niks fancy, een lege ijsbak
8576-hertog-karamel-traktatie_8576

5 likes

Doosje van de Action met een klein vakje voor de zakjes met push pins en gespen.
En 2 wat grotere vakjes voor bandjes en de tooltjes.

Ja, zo dus, fotootje uit archief. Mapje zit inmiddels iets voller :cowboy_hat_face:

4 likes

In een lade in ziplock zakjes en vol in de overtuiging dat ik nog weet welke links bij welke band hoorde.
Maar daarmee alleen mezelf mee voor de gek houd.
Maar 1 ding is zeker het ligt ergens in een zakje want ik gooi nooit iets weg …
Al is het soms uren zoeken

1 like

Heb nu voor horloges, zonder band, deze dozen. Ideaal voor opslag en transport.

Voordeel is zichtbaar wel horloge erin zit zonder dat je elk etui moet openen.

1 like

Die dus :+1:t3:

1 like

Dit is bij mij ook wel een dingetje, als er op dit punt nog tips zijn dan verneem ik graag.

Voor banden: https://www.horlogeforum.nl/search?q=Horlogebanden%20opbergen%20

Voor bandjes en accessoires gebruik ik oude brillenkokers. Ook makkelijk als reisetui.

1 like

In de laatjes van een secretaire. Die is voor mijn horloge hobby. In de lades eronder, de dozen waar de horloges in horen, gereedschap en doekjes voor het poetsen

Prettig om te hobbyen en banden te swappen

Zo bv :blush:

16 likes