Hoe bewaren wij onze banden?

Het lijkt een stomme vraag maar met een behoorlijke verzameling horloges en daarbij bandjes in 19, 20, 21 en 22 mm wordt je kast al snel een rommeltje en weten we niet meer welk bandje welke maat heeft.

Hoe lossen jullie dat op?
Ik zit te denken aan de aanschaf van een simpele sorteerbox en daar per vak de maat in mm bij te plakken. Of om zelf een sorteerbox van hout te maken.
Of misschien hebben ze gewoon bij de Praxis, Gamma of Karwei wel een geschikte bewaardoos.

Ik heb voor de hengelsport een sorteer box(tacklebox) voor kunstaas waarvan ik de vakken zelf kan indelen met schotjes.
Misschien maar eens kijken bij de hengelsportzaak voor een exemplaar met de perfecte afmetingen. Dus als ik zelf een geschikte box heb gevonden dan laat ik het uiteraard ook weten.

2 likes

Leuk topic.

Ideal; op eBay gekocht voor $30 ofzo bij AceTime.

2 likes

Een tackle box lijkt me prima ja. :thumbsup:

Maar … dit is een te koop topic? :smirk:

Horlogebanden bewaren :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Sinds mijn (vrijwillige) ban kan ik geen rubriek meer wijzigen. Wie doet dat even?

1 like

Sorry, verkeerde topic. Ik dacht dus dat ik in algemeen stond.

Done

2 likes

Bedankt voor het verplaatsen.

Ik dacht aan een tacklebox omdat de meeste mapjes/kistjes voor banden, puur en alleen voor banden zijn.
Met zo’n kunstaas box kan je ook kleine vakjes indelen voor bijvoorbeeld pushpins, schakels en sluitingen.

1 like

Dat zijn handige bakjes ja , ik gebruik ze voor de modelbouw ook.
Onmisbaar als je bergen onderdelen hebt (of bandjes natuurlijk)

Ben benieuwd hoe @anon50762135EV zijn banden bewaard :smile:

1 like

per krat gok ik…

1 like

11 likes

Schoenendoos. Niet moeilijker maken dan dat het is.

1 like

De stroopwafelprijs. Wafels opeten, blik vullen met bandjes. Een blik per lugmaat. Zelfs lange nato’s passen er recht in. Voordeel is meteen dat het er lekker sneu uitziet.

4 likes

12 likes
6 likes

:laughing:

Dit is mijn opbergsysteem. Goedkoop en stijlvol!

Edit: linkje https://m.kish.nl/nl/431540/horlogebanden-display-24-vakken/?pageCount=1&pos=307

6 likes

Ook bezig met n kistje/koffer, maar nog geen tijd gevonden om m af te maken :frowning:

11 likes

Tof systeem en mooie bandjes!

1 like