Hoe breed is jouw pols

19 cm

19.8 cm even voorbeeld dat soms veel kan
longines 36mm en citizen 40mm beide met kroon inbegrepen
Uploaden…

Ik heb me hier net aangemeld om even dit topic een schopje te geven en jullie dit te vragen,
Ik zelf heb dus een pols van 21cm en eigenlijk altijd digitaal gedragen voornamelijk g-shocks.
Huidig
Ik twijfel nu om een SNK805 aan te schaffen maar vraag me echt af dit niet te klein is.

Iemand een plaatje van een seiko 5 om een grote pols?

Wat ik nog erger vind dan het posten van zo een foto, is dat (op dit moment) al drie personen op de foto hebben geklikt om hem in groter formaat te zien. :smile:

2 likes

Bij een pols van 21 cm zou ik 42mm als absolute ondergrens aanhouden, en dan als diameter
excl de kroon.

Noot 1: ook in polsen zit nogal verschil qua vorm. Bij een platte pols is 42 wellicht te klein, en bij een wat meer ovale pols prima.
Noot 2: ook de lug2lug afstand speelt een belangrijke rol.
Noot 3: er zijn Seiko 5-jes van 42mm

2 denk ik: @anon50762135EV, @25tien.
Derde weet ik niet…

Bedankt, moet ik maar verder gaan zoeken. (En misschien eerst ergens gaan passen.)
Jammer vind die dial wel tof.

Pols van 17,5 cm. Pols is 6 cm ā€œbreedā€ Daarbij vind ik persoonlijk rond de 40 mm mooi staan. Afhankelijk van de lug to lug is 42 mm max.

Pols is 18.5 cm in slappe toestand :laughing: nu dat we elkaars maten weten. Zijn jullie dan linkse of rechtsdragend? Dan is dat ook gelijk opgelost

1 like

Heel af en toe recht-door-het-midden (bijna elke dag: maandag bijna, dinsdag bijna, etc).

1 like

ā€˜ā€¦maar zondags niet’

:smile:

Mijne meet iets meer dan 17,5 cm draag meestal tussen 36 mm - 42 mm afhankelijk. Van de lugs en dikte maar soms dat rare gevoel kompleksen bij me , valt deze klein of groot op de pols :smiley::stuck_out_tongue_winking_eye: …

Dit topic is feitelijk compleet irrelevant :worried:

21 cm :smiley: alleen veel horloges lijken wel een beetje klein op mn pols.

19cm, linksdragend.

1 like

17, cm hierzo
Zou leuk zijn om de breedte ook te meten
Mijn polsen zijn redelijk vlak , de Anonimo en mijn laatste sd4k gingen er vlot om

1 like

Nooit eerder opgemeten, maar momenteel is het 17,5 cm, is dit een beetje normaal bij een lengte van 1.80 m en 80 kg ?:smile:

Keurig! :wink: Ik wou dat ik zo’n lichtgewicht was…

1 like

Haha, ach als je maar plezier in het leven hebt en horloges, daar gaat het toch omšŸ˜„

Wat is normaal? Ik zit op 19,5 cm bij een lengte van 1,93 m en 79 kg.
Voor de mooiere dressers is mijn pols te dik.

1 like