Hoe cool is dit :-)

Ik moet eerlijk zeggen dat ik altijd een beetje moet lachen als ik mensen lege dozen zie aanbieden. Met behulp van dit topic zie ik dat er het nut van in. Er zit dan ook wel verschil tussen een vintage Yema en een moderne Tissot.

1 like

Top vondst!

Als je de reden weet waarom er alleen nog lege dozen overblijven is het niet meer zo lachen!
Weggooien is ook zonde, maak ik er liever nog een forumlid blij mee.

2 likes

Dank je, en de prijzen van dit soort Yema’s en dan met name de Yachtingraf en Rallygraf modellen vliegt inderdaad hard omhoog op het moment.

Een paar maanden geleden lag een Yachtingraf met Valjoux 7730 nog tussen de 1000 en 1500 euro, tegenwoordig gaan ze voor 2500 en hoger :frowning:

De Rallygrafs liggen iets lager in prijs maar volgen snel.

1 like

Hier staat bijvoorbeeld een nette Yachtingraf te koop:

En mocht je denken dat dit een koopje kan zijn dan moet je kijken naar de vragen en antwoorden onder de advertentie tekst, daar wordt nl. al $2800 geboden maar de verkoper gaat daar vooralsnog niet op in :confused:

Vorig jaar in Frankrijk tijdens mijn vakantie kon ik dit model nog kopen voor minder dan 1000 euro maar toen had ik even geen horloge budget…snif…

1 like

Had precies hetzelfde haha! vooral de Flygraf vind ik echt heel tof!

1 like

vanuit Nieuw-Zeeland… :slight_smile: … voor als je op zoek bent naar budget shipping-costs… hahahah

maar mooi ding ! Al vind ik de rallygraf and flygraf toch mooier - evenwichtiger - meer symmetrisch….

1 like

soms zit geluk in een klein hoekje!

Als je ziet dat de aanwezigheid van een doos tot wel 30% hogere opbrengsten levert dan begin je vanzelf het licht te zien. Het is niet zozeer dat de intrinsieke waarde toeneemt maar eerder dat een grotere groep mensen het aandurft om het te kopen omdat men zonder kennis twijfelt over de authenticiteit. Met een doosje is iets overigens ook beter geschikt als een cadeau.