Hoe datum verzetten Softech Gun horloge

Ik kan de tijd van mijn horloge verzetten maar de datum verzetten is mij een raadsel … Kan iemand mij helpen?

Ik denk met de drukknoppen naast de kroon. Het is geen chronograaf dus die knoppen kunnen nergens anders voor gebruikt worden.

Heb al geprobeerd om die knoppen te gebruiken maar helaas draaien die knoppen niet. Lijkt net gewoon versieringsknoppen …

Kan je er ook niet op drukken dan?

Zou je misschien willen proberen om ze tegen de klok in los te draaien?

Op drukken gaat ook niet …

Heb al 1 dag teruggedraaid en de dag verandert nog steeds niet …

Probeer het eens, door eerst de kroon uit te trekken en dan op de drukkers te drukken.

Maar kun je die knopjes misschien losdraaien?

Kroon los gemaakt maar andere knoppen kunnen niet ingedrukt worden …

Nee dat gaat niet

Misschien dat er dan aan de binnenkant iets klemt…

hoeveel standen zitter er op die draaikroon waarmee je de uren / minutenwijzer kunt instellen ?

kun je hem 1 of 2 x uittrekken ?

Loopt de datum uberhaupt wel? Bij sommige horloges zitten die dials en knoppen er alleen voor de sier op.

Heb het online gekocht … Toch wel grote miskoop denk ik dan … En ja ik ga niet speciaals voor dit naar een juwelier gaan kan hem evengoed terug opsturen naar de uitgever …

Er is maar 1 stand

Heb even online gekeken en ik denk dat die knoppen + datum weergave er inderdaad alleen voor de sier opzitten:

Anoniem
in Amsterdam
Mooi, maar niet functioneel.
beoordeeld op 2-Jun-2016
Het is een heel mooi horloge, maar het is geen chronograph horloge, zoals het doet lijken.

De knoppen zitter er voor de sier.

"[quote=“GDJ23, post:16, topic:77366, full:true”]
Er is maar 1 stand
[/quote]

en wanneer je de wijzers 2 x voorbij de 12 draait zie je dan wel de datum / dagnaam wijzers verspringen ?

Nee alles blijft zo …

1 like

dan vrees ik net als Bart hierboven dat het versierselen zijn,
hopelijk heb je er niet teveel voor betaald en kan je hem evt terugsturen.

( is dit toevallig je enige horloge ? )

grt. Gerard