Hoe de Invicta 35113(1960’s chronograaf) tot stand is gekomen

Op aanvraag van @RLC open ik dit topic. :wink:

Muziekje?

Het zal jullie vast niet ontgaan zijn dat Invicta een leuke bescheiden chronograaf op de markt heeft gebracht die verdacht veel overeenkomsten heeft met een ander horloge.

Dit horloge krijgt meestal veel liefde betreft zijn bescheiden design, vintage look (ook al heb ik ook van anderen hier te horen gekregen dat dit vrij modern oogt voor die tijd). Het begon eigenlijk bij een onschuldige topic over mijn droom, dat Invicta een chronograaf op de markt zou brengen die het vintage gevoel beetje met zich meebrengt.

Ditzelfde heb ik al eens meerdere keren geuit: Invicta kan prima hommage maken van andere horloges. Ook oude horloges, denk maar aan die 1953. Dat was een regelrechte hit, volgens mij hebben heel wat mensen dit horloge gekocht en was binnen no time uitverkocht. Ook daar komt een vervolg aan, super!

Maar het komt erop neer dat het Invicta is opgevallen dat er veel honger is naar vintage achtige horloges. Daarnaast de roep van verschillende YouTubers, Facebook groepen en forums die het liefst zouden zien dat Invicta eens een eigen ontwerp opnieuw zou uitbrengen. Zo kwam Invicta eigenlijk in aanraking met mij. Met de simpele vraag “of moeilijke, ligt eraan hoe je het bekijkt” wat voor model zou aanslaan bij de meute?
Eigenlijk ontstond toen de samenwerking, waarin verschillende modellen zijn langsgekomen. Uiteindelijk is er gekozen voor een klassiek chronograaf design en is het team van Invicta hiermee aan de slag gegaan. Want ook betreft dat klassieke design was van alles mogelijk. Opties zoals: tripple date, datum functie zijn vervolgens snel langsgekomen. Uiteindelijk onder motivatie van mij is er gekomen om het design basic te houden en zo dicht mogelijk bij het origineel.

Volgende punt wat mogelijk voor problemen had kunnen zorgen was het soort uurwerk. Ik ben een groot fan van mechanische uurwerken, in het origineel zat een generiek Landeron 49 uurwerk. Invicta heeft voor dit horloge een Seiko VK64 Mecha-quarts uurwerk gekozen, waarom? En waarom geen Seagull uurwerk? Die vraag heb ik een aantal keren te horen gekregen. Ik heb daar helaas niet een officieel antwoord voor. Dit is wat ik denk. Invicta wilde een betrouwbaar, goedkoop instap horloge. Quartz uurwerken hebben weinig onderhoudt nodig, en betrouwbaar. Mocht dit een succes zijn en ik zou bij een vervolg betrokken worden. Dan zou ik zeker een mechanisch uurwerk aan ze aanbevelen. Dit is in feite ook iets wat ze uitproberen, een probeersel, wie weet wat er gebeurd wanneer dit een succes blijkt.

De foto’s van dit horloge heb ik al eerder hier op het forum gedeeld. Maar van mij mag het resultaat er zeker wezen.

En een unboxing

Ik heb begrepen dat hij nu ook te bestellen is op de Invicta stores Europe website en dat met de prijs dit zo’n beetje de goedkoopste mecha-Quartz op de markt is. Aangezien dit gemaakt is in een gelimiteerde oplage zeg ik: sla je slag! :tada:

73 likes

Ik vindt het echt super tof dat onze eigen @Chillekasper hierbij betrokken is geweest! Je bent een waardevolle asset voor het forum en, nog belangrijker, voor Invicta!

9 likes

Heb m gepreordered. We gaan zien of het een keeper wordt, maar mijn eerste mechaquartz dus ik vind het in elk geval interessant om te proberen.

2 likes

Ik hoop dat er nog meer leuke dingen uit jullie “samenwerking” mogen voortkomen!

(het woordje “woordenwisseling” doet voorkomen of jullie ruzie hebben gehad :wink:)

Heb het horloge gisteravond ook besteld.

3 likes

Supergaaf Kasper!

1 like

Oeps, dat is niet zo. Ff aanpassen.:sweat_smile::rofl:

1 like

Mooi verhaal.

De 84 mm. lug to lug zoals genoemd in de unboxing lijkt me vrij royaal. Misschien iets om na te meten :wink:

1 like

Geweldig dat je er aan mee hebt kunnen werken en het is echt een mooi horloge. :+1:

1 like

Leuk hoor. Zo hoort Invicta te zijn, niet de maker van 492794mm klatsers van goud met schubben ipv indices. Chapeau @Chillekasper !

2 likes

Ik vind m eigenlijk best geslaagd, leuk verhaaltje en tof dat je er aan mee mocht werken :ok_hand:

1 like

Heel erg bedankt allemaal!

9 likes

Geslaagd project naar mijn mening, leuk horloge. Kudos.

2 likes

Mooi horloge, ook een prima uurwerk lijkt mij, niks mis mee. Je krijgt nu erg veel horloge voor weinig geld!

1 like

Wat een mooie Invicta! Zeer geslaagd wat mij betreft. Ik vind het model echt tijdloos. Zeer goed gekozen en leuk dat ze samen met jou overleg hebben gehad! :ok_hand:

1 like

Echt super fraai. Is die al ergens te koop dan en tegen welke prijs. Ik heb sinds kort een Undone met ditzelfde uurwerk. Erg prettig horloge💪🏻

1 like

Ben benieuwd welke jij hebt en hoe duur die Undone is. Die Invicta is voor 130 te koop op Invicta Europe website, zoek naar mode nummer, dan vind je hem zo.

€116,10 pre order met 10% korting als je je email toevoegd. Dan krijg je een kortingscode in je mail.

Ik heb deze. Doet al gauw 300 euro.

4 likes

Ziet er ook keurig uit overigens

Mooi horloge, laten we hopen dat invicta dit vast weet te houden en zo door blijft gaan.

giphy

2 likes