Op het Engelse forum staat momenteel een keramische Submariner te koop (116610LN (zwarte versie met date), maar dan met een originele blauwe bezel en wijzerplaat van de witgouden versie gemonteerd: klik! (alleen leden van dat forum kunnen het zien)
Belangrijk om te vermelden is dat de oorspronkelijke zwarte wijzerplaat en bezel er bij dit aanbod gewoon bij zitten, je kunt het horloge dus weer ‘origineel’ maken.
Hoe kijken jullie hier naar? Ik vind het zelf eigenlijk wel wat hebben Al heb ik ergens toch een onderbuikgevoel omdat het in feite een frankenwatch wordt met de afwijkende (maar originele) onderdelen.
Overigens zijn die twee onderdelen extreem duur: samen zo’n 3700 euro(!) Overigens wel ergens te begrijpen, aangezien die onderdelen absurd zeldzaam zijn, maar dan is het in mijn ogen nog wel erg heftig!
Hoewel ik het modificeren van een Rolex eigenlijk taboe vind, moet ik bekennen dit dit wel een erg smaakvolle oplossing is (tu). Dit had een horloge van een van de werknemers van Rolex kunnen zijn, want het schijnt dat er bij Rolex zelf ook flink op los gemodificeerd wordt onder het personeel.
Ik kan het plaatje op TZ niet zien, maar het lijkt mij een erg mooie combi. Ik ben ook niet zo van het modden, maar op deze manier lijkt het me top, vooral omdat het om originele onderdelen gaat en alles weer terug kan naar de oorspronkelijke staat.
Ik vind hem mooi. Het is sowieso jammer dat die blauwe alleen in het witgoud is. Mooie oplossing toch. Er worden ook regelmatig andere glazen op de date gezet of de loupe er af gesloopt. Zolang het originele onderdelen zijn vind ik het moeten kunnen. Kijk naar Seiko, dan vind iedereen het oke. Of de Watchco Omega SM300
Hij is mooi, maar dat is vanzelfsprekend. Het origineel is dat immers ook. De niet gepolijste middenschakels zou je zelfs wel een verbetering kunnen noemen ten opzichte van de LB.
Toch houd ik hier niet zo van… Ik ben geen mod-fan, ik houd alles het liefst gewoon origineel. Ik zou hier zelf dan ook nooit voor kiezen. Veel liever de LN. Of nog “even” 9k verder sparen… :+
Ik vind het wel een lastige hoor… Ik overweeg wel om een zwarte inlay voor mijn Kermit te scoren om zo een beetje af te wisselen met de groene. Dan ben ik feitelijk ook gewoon aan het modderen. Toch heb ik daar een wat ander gevoel bij. Inconsequent? Zeg het maar!
Ik vind het wel een lastige hoor… Ik overweeg wel
om een zwarte inlay voor mijn Kermit te scoren om
zo een beetje af te wisselen met de groene. Dan
ben ik feitelijk ook gewoon aan het modderen. Toch
heb ik daar een wat ander gevoel bij.
Inconsequent? Zeg het maar!
En zo zie je maar hoe lastig het soms is
De grens word steeds vager als je zelf iets tegen komt wat je zelf enorm aantrekkelijk vind. Zolang het origineel is, lekker doen joh.
Waaom zij die Rolex liefhebbers dan zo rechtop in de leer?
Er is niets Goddelijks/onantastbaars aan zo’n klok.
Het zijn jouw centen dus mag je doen wat je wilt.
De arrogantie van fabrikanten/sevicecentra die bij een servicebeurtje schade aanrichten, of ongevraagd wijzers of wijzerplaten vervangen vind ik vele malen erger. Daar heb je zelf niet om gevraagd.
Als de afkeer van het “verpesten” van een origineel model zo groot zou zijn, waarom mijdt het grootste deel van de Rolex liefhebbers Heetman niet als de pest. Ik vindt het het juist het toppunt van meedenken als een horlogeverkoper een doos met wijzerplaten tevoorschijn haalt om te kijken of er voor de klant iets aantrekkelijks tussen zit. Voor anderen is dit blijkbaar heiligschennis.
Dat je serienummer niet meer klopt met de uitvoering, en dat je dus de originele onderdelen moet bewaren snap ik dan weer wel.
Met andere woorden: ieder zijn meug.
Helemaal weer on-topic: een sub hoort zwart en van staal te zijn.
Als je hem blauw wilt hebben koop je maar een Tudor.
Of voor mensen die zich niet neerleggen bij het
feit dat het alsmachtige Rolex besloten heeft geen
blauw/stalen versie op de markt te brengen.
Misschien zit hem daar juist het hele verschil van inzicht. Ik houd er juist van dat Rolex zo onverstoorbaar zijn eigen ding doet. Zij doen maar zeer beperkt mee aan de trends en hypes, wat ze IMO zo origineel en tijdloos maakt.
Overigens, als een merk zelf al niet mag bepalen wat ze wel of niet willen uitbrengen… Wie dan wel? :S
Overigens, als een merk zelf al niet mag bepalen
wat ze wel of niet willen uitbrengen… Wie dan
wel? :S
De klant!
Als je een nieuwe auto koopt, kun je toch ook de kleur van de lak en de bekleding kiezen?! Een sub is namelijk (in mijn ogen) gewoon een industrieel produkt.
In andere gevallen ben ik dan weer wel van mening dat je een ontwerp niet moet/mag aantasten.
Tot slot een beetje een flauw voorbeeld, maar als je Sjeik Habbibabbie van een vaag koninkrijk bent, en je brengt genoeg centen mee, krijg je wel je eigen wijzerplaat. Beetje krom natuurlijk.
Die eeuwige vergelijking met auto’s… Da’s toch echt appels met peren vergelijken. Bij het kopen van een nieuwe auto kun je ook voor het type motor + brandstof kiezen. Als we dit dan even doortrekken naar horloges (vergelijkbaar volgens jou), kun je dan ook bij aanschaf aangeven dat je liever een quartz-uurwerk wilt omdat je ander je horloge, na een paar dagen niet dragen, steeds weer gelijk moet zetten? Of dat je toch liever een economischer ETA’tje hebt. Of dat je…
Daarbij wordt het, als iedereen maar kleuren, toeters en bellen kan kiezen, wel echt bijkans onmogelijk om de authenticiteit te controleren van horloges. Want die worden zoals je weet (in tegenstelling tot auto’s) ook nog wel eens nagemaakt.
Han R Schreef:
Eddy C. Schreef:
Overigens, als een merk zelf al niet mag
bepalen
wat ze wel of niet willen uitbrengen… Wie dan
wel? :S
De klant!
Als je een nieuwe auto koopt, kun je toch ook de
kleur van de lak en de bekleding kiezen?! Een sub
is namelijk (in mijn ogen) gewoon een industrieel
produkt.
In andere gevallen ben ik dan weer wel van mening
dat je een ontwerp niet moet/mag aantasten.
Tot slot een beetje een flauw voorbeeld, maar als
je Sjeik Habbibabbie van een vaag koninkrijk bent,
en je brengt genoeg centen mee, krijg je wel je
eigen wijzerplaat. Beetje krom natuurlijk.
Prima betoog waar ik het helemaal mee ens ben ( het stukje over heetman kan ik ontkennen noch bevestigen) maar dan haal je je eigen verhaal onderuit met de laatste twee regels.
Ik vind de zwarte mooi maar de groene en blauwe net zo goed van mij mag er ook best een rode sub komen of een bruine.
Ik zou zeggen laat de kopers maar kiezen uit de combi die hun het meest aanspreekt qua band wijzerplaat en glas.