Hoe denkt HF over Quartz horloges

Kost bijna niks, loopt perfect. :+1:

2 likes

Als ik dit verhaal van jou zo lees is het net alsof ik het zelf had kunnen tikken. Hulde.

Ik ben misschien wel een tikje militanter dan jij als het op zielen aankomt, omdat ik poneer dat de ziel niet bestaat. Hersenen, zak water, batterij, stroompjes, eigenschappen. Als de batterij leeg is houden we op.

Mechanische horloges hebben ook zeer zeker geen ziel. Da’s zelfbedotterij.

Karakter, dat kunnen alle horloges over tijd krijgen. Ik noem dat liever wabi-sabi, maar toch.

In mindere mate, want milde wabi-sabi:

In grotere mate, want de hele kast staat vol met de littekens van inmiddels dertien jaar misbruik:

De heilige graal is om hier uit te komen:

Die heeft inmiddels bijna vijftig jaar achter de rug.

2 likes

Echt wel beide, Quartz & Automatic

1 like

Hier nog wat ‘voer voor quartz toolwatch high end lovers’ 
 van G-Shock.
Dus Ă©cht wel high end Quartz tool watches van ‘G-Shock Mr. G.’

https://www.rueschenbeck.de/uhrenmarken/g-shock/mr-g

1 like

Kijk het is heel simpel. Het geeft de tijd aan.
Het kan kapot.
Het ene werkt op energie en het andere op
 energie.

Je kan beter over mijn fiets lullen dan over mijn lul fietsen zegt mijn vader altijd. ( mist de context volledig)

3 likes

Maar hij heeft wél gelijk! :joy::ok_hand:

1 like

Dan liever ook even dit filmpje er bij:

Ik vind G-shocks niks qua stijl, maar ergens werkt deze reclame toch voor me. Sweet baby G-sus, wat is 7500 veel voor zo’n ding. Dat wel.

1 like

Ach, ik heb ze allebei. Ik kan veel bewondering hebben voor het vakmanschap wat het maken van een goed mechanisch horloge uitstraalt.

Dat heb ik bij een quartz uurwerk minder. Het binnenwerk is in essentie een oscillator waar een frequentiedeler is aangeplakt. OK, en nog wat klein grut.

Ik koop enkel een Quartz als ik zeker weet dat ie veel draagtijd krijgt. Voor in de breedte een quartz aankopen is zonde. Draait dat arme beest z’n batterij leeg in het donker

Nu ik 3 automaten heb ga ik niet snel meer Quartz kopen nee.

Op 4 minuut 45 seconden :joy:

Archieluxury:
‘Stay away from Quartz. Quartz really f***ing sucks. It is luxury anti-matter.’

Wat een heerlijke idioot is het toch. You gotta love Archie :joy:

Ben het overigens ergens wel eens met hem, dat is inmiddels wel duidelijk. Maar toch vind ik een Quartz in een Cartier minder erg. Zeker ook omdat de Cartier Tank geen seconde wijzer heeft en dus niet die vervelende nare Quartz tik.

Wie is ‘archie’ helemaal. Wie hecht waarde aan die mening. Wie vind het belangrijk wat hij roeptoetert?

• Als ik nies, dan roep ik wel eens archie!
  • Ik denk, dus ik ben.
  • Lekker belangrijk wat die vent roept.

0 stemmers

1 like

3 quartzen in de collectie

Omega Seamaster omdat dit de laatste versie quartz is en een geweldige grab & go is. Altijd op tijd, geen zin in gedoe, zowel zakelijk (lekker dun en onder het manchet) als casual een heeeeel fijn horloge.

Casio: gewoon omdat hij geinig is en vaak leidt tot leuke discussies over horloges 
 en ik hem met hulp van HF lid voor beneden de € 26,— nieuw heb kunnen kopen :slight_smile:

En mijn Garmin Fenix 5s
 fantastisch sporthorloge voor hardlopen, fietsen en skiën.

Veel arrogantie in dit topic 
 termen als “shitters” etc . en mensen die de liefde verklaren aan een “stukje” techniek terwijl ze niet eens weten wat een balanswiel is

Jammer

Mijn voorkeur gaat zeker uit naar mechanisch maar ik snap dat de gemiddelde drager van een horloge dat niets interesseert.

2 likes

Héérlijk die tik op de seconde. Moet jij eens op de seconde aftellen met je glijdende secondewijzer. Nee, lekker aftellen als die grote secondewijzer zo prachtig op de index tikt. 3-2-1 :heart_eyes:

En om weg te dromen een heerlijke glijdende secondewijzer natuurlijk.

Morgen pak ik lekker na een paar weken weer m’n Ebel quartz en dan weet ik zeker dat ie tot op 2-3 seconden gelijk loopt. :muscle::v:

3 likes

Ik heb nu mijn Quartz Tuna om. Heerlijke klok.

1 like

Geen problemen met quartz

2 likes

Ik heb vintage Quartz (Seiko 7548) en een aparte Quartz (A-13A) onderweg. Beide heel blij mee, nu al :heart:

1 like

Niks mis met Quartz!
Mits wel een high end quartz zoals in mijn grand seiko

1 like

Heerlijk, quartz! Geen gedoe met op tijd zetten of “hoeveel-wijkt-ie-af”. Oerbetrouwbaar en niet al te duur. Kunnen qua charme alleen niet tippen aan een mechanische.

1 like

Moet je horen! Volume omhoog :musical_keyboard:

3 likes

'nuff said :jp::ok_hand:

13 likes