Hoe deze beschadigde Buran te repareren

Ik heb enkele jaren geleden deze Buran gekocht:

http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,27050,27050#msg-27050

Omdat het horloge bij mij niet zo in de smaak viel en bij een collega wel heb ik het doorverkocht. Hij is er erg blij mee maar helaas is het horloge afgelopen weekend gevallen en in ieder geval is het glas kapot. Misschien is helemaal even nakijken ook geen slecht idee.

Hoe kan hij dit het beste laten repareren? Kan een lokale horlogemaker er een nieuw glas inzetten?

Guus

Elke horlogemaker kan daar probleemloos een nieuw glas inzetten.

Maar als het horloge zo zwaar gevallen is, kan je best ook het chrono-mechanisme laten nakijken en een service-beurt kan nooit kwaad.

Het horloge is het in elk geval waard.

Met Vriendelijke Groeten,

Morse.

Bedankt voor je reactie Morse.

Wat ik van hem begrijp is dat het horloge nog wel goed loopt, er zit alleen een barst in het glas. Ik zal hem vragen een paar dagen op de tijd te letten. Is dat goed dan is misschien een nieuw glas voldoende.

Als een dergelijk horloge wel een servicebeurt moet hebben waar zou dat dan kunnen in Nederland. Of moet het terug naar Duitsland waar het vandaan komt?

Groet,

Guus

Naar Duitsland sturen zou ik zeker niet doen, Poljots en Burans kunnen ook in Nederland geserviced worden.

Als ik me niet vergis kan vreugd2 je daarbij helpen.

Hij is forumlid en verkoopt ook Russische horloges en ik heb al enkele malen gelezen dat hij daar ook service voor kan aanbieden.

Misschien via een PB’tje ?

Dus dat zit wel goed denk ik. :slight_smile:

Met Vriendelijke Groeten,

Morse.

Dankje!

Groet,

Guus