Hoe moet ik deze omega kast openen zonder schade achteraf ?
als het goed is zit er een inkeping in het deksel/kast, even goed kijken doet wonderen , iig suc6
En anders met een schroevendraaier en tape.
Kan ook dat hij er niet zit, dan is het een voorlader. Niet zo makkelijk om die open te krijgen
Wat is een voorlader
Ik denk dat je dan eerst het glas, dan de wijzers en dan de wijzerplaat moet verwijderen…
Ik zie waterproof staan op de deksel, zou het dan geen schroefdeksel kunnen zijn?
was dan ook een blinde gok van mij koekoek
Het betekent dat het uurwerk via de voorzijde verwijderd moet worden (dus eerst het glaasje eraf). Dat noemt Omega ook wel unishell. Wij noemen het weleens monocoque. En dat is bij jouw horloge, een 135.019 De Ville uit 1966, het geval.
Het amusante van je vraag is dat je toevallig één van de weinige horloges hebt waarop gegraveerd is hoe je hem moet openen: je hebt Tool 106 nodig om eerst het glas te verwijderen. Hier een plaatje van Tool 107 in actie (verschil met 106 is de diameter), en eronder een van het hele ding (het gevalletje aan de rechterkant).
Elke zichzelf respectende horlogemaker kan dat trouwens voor je doen, meestal met een Bergeon tool (linksonder). Foto’s komen van www.old-omegas.com.
Dank voor je uitleg !!
Wat leuk dat het ingegraveerde “tool 106” zo uniek is!
Maar wat voor uurwerk zit er dan in? Eigenlijk was ik daar erg benieuwd naar
Daar zou ik maar even langs gaan voordat je de boel sloopt
Als ik me niet vergis, zit er een 601 uurwerk in. Hier lees je een mooi restauratieverslag van een enigszins vergelijkbaar horloge (een Seamaster 135.011):
http://watchguy.co.uk/service-omega-seamaster-600-135-011-calibre-601/