Ik douche niet eens met mijn horloges, maar ik vind het wel belangrijk dat deze 1000 meter diep kan hahaha. Staat toch leuk/stoer

Ik douche niet eens met mijn horloges, maar ik vind het wel belangrijk dat deze 1000 meter diep kan hahaha. Staat toch leuk/stoer
Het horloge mag dan nog wel heel zijn na 3000 jaar, maar van jou zal na een minuut al helemaal niets meer over zijn, vermoed ik zo.
ja ik zag het… beetje grof is hij wel
Wat moet je er voor hebben?
Er zijn er met een hogere WR zoals de Sinn UX (EZM 2B) die gecertificeerd is voor 12.000m en de Technomarine MoonSun Abyss, ook goed voor 12.000m…kan wel eens makkelijk zijn, toch?
What’s the point inderdaad! Ik zwem er alleen maar mee in een zwembad, misschien in zee, duiken doe ik niet aan. Ik heb 2 horloges die veilig zijn tot een kilometer, maar ik moet er zélf niet aan denken De rest van de duikers is allemaal 100 ~ 300 meter.
Champignonsoep?
De datumloupe zit verkeerd
Hij blijft leuk
Die van mij kan tot 20 atm, dus 200 meter.
Dat is misschien niet zo veel maar toch 3 keer dieper dan mijn diepste duik.
Ik weet eigenlijk niet…
Wat is een ‘normale’ diepte waar het (ook)
voor een professioneel duiker ophoudt?
Een ‘normale’ Kikvorsman? , oude term…of hoe ze dat ook noemen…
Ooit een documentaire gezien van zo’n bravoure-mannetje ( met flessen/uitrusting e.d… maar ok…) die het op gegeven moment bij 60 meter wel aardig genoeg vond… Stond wel een gigastroming… Je zag hem gewoon meegetrokken worden…
Keek hij ook in een ‘afgrond’ waarvan hij dacht dat er hamerhaaien zaten waarvan
hij dacht dat de andere haaien bang waren…
Als ik het goed begrijp was die bravoure wel redelijk terecht?
(quote: Meistersingerfan)
Wat is een ‘normale’ diepte waar het (ook)
voor een professioneel duiker ophoudt?
Een ‘normale’ Kikvorsman? , oude term…of hoe ze dat ook noemen…
(unquote:)
Het record staat voor een duiker in een dik duikerspak op 332 meter.
Voor een duiker in een speciaal pak 534 meter (Comex experimentele duik)
En voor de duikers in zéér speciale pakken (soort astronautenlook duikpak/capsule U.S. Navy) staat het record op 610 meter.
De laatste 2 records kan je eigenlijk al gelijk vergeten want dat zijn absoluut geen normale omstandigheden en de pakken zijn eerder capsules in de vorm van een heel groot menselijk lichaam.
Het laatste record is volgens mij gevestigd bij het plaatsen van sensoren op de zee/oceaanbodem die schepen en onderzeeërs kunnen detecteren.
Groeten,
Noel.
Volgens het PADI-systeem is de maximale diepte voor een sportduiker 42 meter.
Dieper kan wel alleen moet je weten wat je doet en hoe je het doet. Standaard apparatuur is niet meer voldoende.
Gewone lucht, zoals je deze op het land ook inademt en waarmee gewoonlijk de flessen worden gevuld, is af te raden.
Etc.etc.etc.
Mooi klokje, heb ik ook maar draag 'm tóch niet dagelijks, en voor het duikwerk heb ik tóch llever m’n old time favourate