Ik heb nu de kroon eraf en de uitsparingen in de ring zo staan dat het uurwerk eruit zou kunnen maar het uurwerk kan er nog niet uit want het gedeelte van de splitstem zit nog in de weg. Ik kan het uurwerk niet recht omhoog er uit halen en ook niet schuin wat dan komt de schijf van de automaat tegen de kast aan.
De stem kan ik niet los halen want dat moet vanaf de onderzijde en de buis die om de stem heen zit wil niet los.
Bedank voor je reactie maar omdat het vaste gedeelte van de splitstem nog in de buis zit kan ik het uurwerk niet draaien en komt het uurwerk ook niet vergenoeg omhoog om het uit de kast te krijgen.
Dit stukje buis zit om het resterende deel van de splitstem waardoor ik het uurwerk niet kan draaien of hoog genoeg kan optillen om het uurwerk met stem er uit te schuiven.
Nee de ring zit goed, onder de openingen in de ring zitten 2 palletjes die nu met het uurwerk omhoog kunnen. Als ik de ring de andere kan op draai dan kan het uurwerk niet omhoog.
Ik moet me, als totale nitwit op het gebied van horlogetechniek, hier eigenlijk niet mee bemoeien. Maar…
Je hebt de kroon eruit getrokken. Betekent dat dat je ook de stift hebt uitgetrokken, in de wijzerverzet-positie? En dat je die dan ook “gewoon” terug kunt duwen?
Dank je voor je reactie, dat is inderdaad het probleem wat ik ook heb met mijn Omega. Ik zal binnenkort nog een keer gaan proberen om het uurwerk er uit te krijgen want blijkbaar is de speling minimaal!