Ik heb wel textiel maar dan op klittenband waarbij ik ook geen vrees heb voor bandpennen die breken:
NATO gewoon zoals het hoort. Dat extra stukje band dient om het horloge beter op zijn plaats te houden. Afhankelijk van de structuur van de band (glad) en hoe vast je het bandje aantrekt (te los), kan het horloge zelf anders teveel bewegen.
Heb je ook nog een 4e smaak ![]()
Ik ben een liefhebber van Zulu(-type)-banden: wel de extra veiligheid - want behalve bij gebruik van de dikke Seikos heb ik bij elk horloge wel een keer een losgekomen bandpen gehad - maar geen overbodige stof onder het horloge. Al zijn veel Zulus weer tweemaal zo dik als veel Natos… En ik vind het rondere metaal mooier.
Weggevallen: ik bedoel de 3-ring Zulu. De 5-ring is het Nato-type. ![]()
Ben niet heel erg van nato-straps, maar de enige die me bevallen is: MN™ STRAP. Niet bulky, prima kwaliteit en veilig.
Ik zag ze idd al bij je voorbij komen, zal er ook eens naar kijken … moet eerlijk bekennen dat ik uit gemak meestal bij alie uitkom.
Klopt idd, besprak het hier ook al … moet zeggen dat ik wel eens horloges heb gehad waarbij de push pinnen zover van de kast af zaten waardoor het horloge van de nato af kon glijden (moest dan altijd even opletten met afdoen).
De laatste jaren moet ik regelmatig dunnere nato’s zoeken omdat er zo weinig ruimte is dat de band er niet meer tussendoor kan
.
Precies. Volgens mij is dat dubbele stuk er om te zorgen dat je horloge niet van het bandje af kan vallen tijdens het om- en afdoen.
Ik knip dat extra stuk eraf, zodat het horloge dichter op de pols zit en minder dik/topzwaar is.
In 99% van de gevallen draag ik een Nato zoals bedoeld. 2 delen onder het horloge:
In één specifiek gevan heb ik het bandje aangepast omdat het horloge anders echt te hoog op de pols ligt:
Als het flapje eraan zit, knip ik m altijd af.
Ik heb altijd canvas exemplaren gehad, alleen met mijn CWC G10 niet ik wat dunnere bandjes pakken, want dit de fixed lugs en de krappe afstand passen niet alle bandjes.
Ik heb nu van Garmin het Ultrafit bandje, en dit zit best comfortabel.
:')
Zon mooi horloge.
Ik ook. Flap onder de pols
Ik draag het op de bedoelde manier, dus dubbel. Heb ook wel enkel geprobeerd maar dubbel oogt gewoon wat symetrischer.
Hier staat alles duidelijk uitgelegd:
Paar dingen wist ik wel, admiralty grey is de originele kleur en NATO komt van het stocknummer om G10? Formulier aan te vragen
Hoe deze gedragen wordt is meestal een optische voorkeur aangezien een bureau zoals hierboven vermeld niet de zware omstandigheden zijn ![]()
Ben het er wel mee eens dat deze op de juiste manier vaster en strakker op de pols ligt dan enkel. Zoals ook de bedoeling is zie website.
Thnx, leuk stukje zeker ook de nato kleuren met benamingen / regiment erbij ![]()
Sorry hè. ![]()
Het doel van dat dubbele systeem is dat wanneer een springbar het begeeft dat je het horloge niet kwijt bent. toch?