Hoe draag jij je "Grail" ?

Ja, om de pols, leuk.

Maar ik vraag me af hoe de meesten hier hun grail dragen. Doe je dat zoveel mogelijk, aldus elke dag? Of bewaar je deze voor speciale gelegenheden? Waarom nu specifiek een grail? Om de voor de meeste mensen de grail aan de bovenkant van hun budget zit.

Zelf heb ik niet echt echt grail watch, maar overweeg ik eenmalig naar een hoger segment te stappen (omdat er zoveel moois is in net dat ene segment hoger :wink: ). Maar ik vraag me af of ik het fijn vind om zo’n horloge ‘gewoon’ te dragen, of dat ik het voor speciale gelegenheden zou bewaren.

Dus, draag jij je grail (of je mooiste/duurste horloge) elke dag of alleen voor speciale gelegenheden?

  • Elke dag natuurlijk! Het moet geen stof vergaren!
  • Alleen speciale gelegenheden! Er mag geen krasje op komen!

0 stemmers

3 likes

Gisteren avond moest ik nog even een keuken dumpen bij de stort.

Gewoon lekker de Explorer 2 om :grin:

5 likes

Dat doe ik dan weer niet…
Weet ik van te voren dat ik iets moet slopen of klussen pak ik wel een puinbak.

Heb ik sub om dan doe ik daar alles mee, al Is dat vooral deskdiven :blush: . Ben zuiniger op toch kwetsbare vintage.

Als m’n grail een dresser was geweest was ik er ook zuiniger op geweest.

2 likes

Ik heb geen Grail,… verder draag ik nagenoeg al mijn horloges.

3 likes

Uhu, wij geloven dat Mr. Twijfel himself zijn expl II lekker rauw overal bij draagt :rofl:

OT: Ik draag mijn grail (rolex 118238) gewoon in de roulatie met de rest. Wanneer ik weet dat hij echt kan beschadigen (sommige dagen werk, wanneer ik een keuken dump op de stort e.d.) dan doe ik wat anders om. Ik vind het jammer om er een speciale gelegenheid horloge van te maken. Dan geniet je er te weinig van.

8 likes

Zometeen ook maar eens mijn keuken dumpen op de stort denk ik.

5 likes

M’n grail (118238) komt dinsdag binnen, maar deze zal alleen worden gedragen in het weekend. Niet omdat er krassen op kunnen komen maar ik wil onze klanten niet bezoeken met een gouden klatser om.

Dus op werkdagen gaat gewoon de sub om.

3 likes

:joy: :joy: :joy:

Ik heb sinds deze week de BB58 erbij voor de momenten dat het edelmetaal even af moet van mezelf. Ik heb dit gevoel pas bij de APRO, die zien er met wat krassen toch een stuk minder elegant uit dan een Day-Date met wat krassen links en rechts.

Doordeweeks bezoek ik gewoon lekker klanten met een gouden klatser om.

https://www.instagram.com/p/B-mwINKnOkY/?igshid=uuypv4m6gjh8

4 likes

Voor die gelegenheid eerst even langs de lokale juwelier om een G-Shock te kopen. De perfecte keukendumpbeater :grin:

1 like

Aanrader lekker ouderwets smijt werk :rofl:

Maar @willemC was het sloopwerk , ja dan gaat mn explorer af. Maar even wat spul weg gooien kan toch wel?

1 like

Ik denk dat je zelf wel een inschatting kunt maken van when things gon’ get rough.

Als dat het geval is doe je een SKX of een Casio om. Naar de stort gewoon je Explorer uiteraard.

3 likes

Precies :wink:

1 like

Je doet het echter voorkomen alsof je hem stug overal bij draagt.
niet echt een eerlijk antwoord op de vraag van TS dus :kissing_heart:

2 likes

Was gewoon een voorbeeld hoor…

Denk dat er maar weinig mensen op Hf zijn die hun horloge overall stug bij dragen.

Misschien die ene gast met zn sub die bij ieder sloop en kluswerk om wordt geslingerd. ( ff zn naam vergeten )

1 like

Niet alleen op speciale gelegenheden, maar vanwege werk kan ik niet een horloge aan. Ik draag mijn horloges in roulatie in mijn vrije tijd.

Vandaag mijn grail omgeslingerd

3 likes

Aan die sub te zien draag je hem te weinig. :wink:

2 likes

Ik draag mijn Omega sporadisch. Ik houd het graag bijzonder. :slight_smile:

2 likes

Ja te weinig tijd om horloges te dragen en te veel horloges in de kist. Luxe problemen. Ik klaag echter niet…

1 like

Ik ben zo’n ijdel figuur die geen zwarte plaat bij een blauw overhemd draagt, maar dan moet er een blauwe plaat bij. Heeft dus helemaal niets te maken of ik zuinig ben op m’n horloges. Ben ik wel (redelijk dan). Bij sporten en klussen, doe ik bewust even een Casio’tje om.
Verder draag ik altijd alle horloges. Aan klanten en collega’s heb ik maling of ze er iets van vinden. Sterker nog, ik hor ook niemand er over. Dus prima lijkt mij

1 like

Dat heb ik dus ook. Voor elke gelegenheid een horloge. Ik heb dus ook geen dagelijks horloge.

1 like