Hoe draag jij je horloge? 👈

Hier idem!

2 likes

Achter de knobbel, zo strak dat het net niet knelt. Wat niet altijd even makkelijk lukt.

Dat herken ik wel :slight_smile:

Mijn beste,

Ik draag mijn horloges meestal iets strakker
dan dat ze te los om de pols gegespt zijn.
Te los vind ik irritant.
Voorts vind ik een lederen band niet alleen mooi,
doch een lederen band vind ik eveneens bijzonder prettig dragen.
En bij zomerse temperaturen gesp ik nogal eens een natoband om de pols.

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

2 likes
2 likes

Net los genoeg zodat het horloge over mijn pols heen kan schuiven en ik mijn pols nog goed kan bewegen. Het horloge bij voorkeur op staal.

Dus niet dat het horloge bijna van je hand af schuift zoals in de illustratie :wink:

Zo’n 40mm diver met korte lugs draag ook heerlijk. Groter hoeft echt niet.

2 likes

Haha, tja ik heb geleerd om bij illustraties altijd er een schepje bovenop te doen :wink:

Thanks voor het delen en staat je goed!

:joy::joy::joy:

(mooie off-topic…)

Achter de knobbel die ik niet heb, beetje los. Moest de Seiko band vervangen omdat hij uit elkaar was gedrukt. Zat te los :worried:

2 likes

De knobbeldiscussie hebben we een paar jaar geleden al eens gehad. Kan hem even niet meer vinden.
Anyway, mijn voorkeur is stalen band. Over het algemeen draag ik hem los op de pols dus achter de knobbel. Iets op de bovenkant van mijn hand. Maar nu ook weer niet zo overdreven dat het uurwerk om mijn pols heen kan draaien. Maar laag genoeg dat hij onder de mouw van een jas uit komt. Zodoende kan het horloge nooit te strak om mijn pols zitten wanneer deze op sommige momenten van de dag wat dikker is.
Rubber draag ik meestal iets strakker om de pols, ga ik ermee sporten dan gaat hij een gaatje strakker zodat het horloge niet heen en weer schommelt. Leer idem.
En nato sucks dus daar waag ik me niet/zelden aan. Dat is zo oncomfortabel. Maar dat zal ook wel te maken met mijn voorkeur voor 44+ horloges. Die zijn er over het algemeen te groot en te zwaar voor.

1 like

Semi choker?

Digger!

4 likes

I dig it!

Topper :+1:t2:

1 like

om te beginnen meestal de rechter pols,
aangezien je met bijvoorbeeld dragen van tassen/ koffertje vaak de linkerhand gebruikt en de rechterhand nodig hebt voor bijvoorbeeld betaalpasjes sleutels en andere zooi.
en met een koffertje in je linkerhand en een horloge om de linkerpols is het een beetje lastig om bij het aflezen van de tijd ook je koffertje of boodschappentas te moeten optillen

1 like

Op de knobbel, bandje liever te los dan te strak.

Om mijn pols…
Sorry flauw. Linker pols, zeker niet te strak, ietsje los maar ook weer niet te los. De band aan de bovenzijde van het horloge loopt meestal precies over het processus styloideus ulnae.

1 like

Kearl taal uitslaan onnie. Noem die processus maar gewoon de knobbel op de ellepijp :yum:

Ik moest wel even weer denken aan mijn jaren op de radiologie. Poeh, wat een boel gebroken polsjes heb ik gezien haha :sweat_smile:

2 likes

Tjee, wat erg, wil je er over praten. ? :joy:

3 likes

1 like