Dat zijn replica banden. Zou eigenlijk niet mogen. Want ze voeren het Seiko logo zonder toestemming van Seiko.
De Seiko clasp werd los meegeleverd,maar standaard is een clasp zonder logo gemonteerd.
Ik had ook liever een originele, maar die vind je niet 1-2-3.
Bedankt Daniel en anderen, die Uncle Seiko zien er goed uit, maar er komen waarschijnlijk nog wel een hoop verzendkosten bij. Zal eens op Ebay gaan zoeken.
Ik hou niet van schunnige boekjes… of echte schunnige vrachtwagentruckers-taal. Daar krijg ik kriebels van
ach, zal de warmte wel zijn. Gaat in dit land altijd weer vanzelf over.
Ik draag hem op zijn originele bracelet. Hij is verder volledig origineel op de subdial wijzer na.
Ik heb ook de blauwe 6139 6002 maar dat is geen Pogue.
???
Pogue is de achternaam van de astronaut die dit horloge droeg.
Leuke versies ( heb er ook 1) maar dit is geen Pogue.
Zeg het eens kerel, wat wil je weten…
Ik las je reactie alszijnde dat je dacht dat “Pogue” een woord was vandaar ??? en de reactie dat het een achternaam betreft.
Ik zie vaak een verwijzing naar “Colonel Pogue” die dit horloge gedragen zou hebben bij zijn vlucht rond de aarde. Whatever. Als het een Pogue moet heten, dan is het een Pogue. What’s in a name?
Nee staat er ook niet…
Ach, zoals je pookje thuis tikt,…
Whats in a name? In dit geval juist alles.
Die naam is juist hetgeen waarom dit model en de andere 6139 600x modellen zo gewild zijn. Het gebruik van dit horloge door een astronaut om brandtijden te meten bij een Skylab missie (voorganger ISS). En dit zonder toestemming van NASA want het was geen officieel uitgegeven horloge.
Oké, dacht dat je pook niet begreep want dan had ik het je wel even uit willen leggen hoor
De Pogue als zodanig was me wel bekend, vond het wel leuk om eens naar een evt. betekenis
te zoeken, elke naam heeft wel een historie nietwaar…
Fantastisch, bedankt. Wat zo’n man toch niet allemaal verzint daar in de ruimte. Maar mij ging het eigenlijk om wat draagvoorbeelden; anders dan alleen op de originele bracelet. Heb er nu wel enkele gezien. Ben nog niet overtuigd van de alternatieven.
Ik hou het bij dit horloge graag origineel dus ik heb geen andere voorbeeld voor je
Net als de Pogue van Pogue, ook wel bekend als de real Pogue. Dus eigelijk juist heel erg origineel
Ja dat weet ik. Daarom vindt ik het ook helemaal niet erg.
Poeh hey… ik zat nog even je horloge te bekijken en de advertentie maar alleen de kast en het uurwerk (hoop ik) zijn origineel. Kans is groot dat dit nooit een Pogue geweest is maar een blauwe 6139 6002 in geen goede staat die vervolgens omgetoverd is tot dit.
Als je er van geniet wil ik je dat echt niet ontnemen dus begrijp me niet verkeerd. Zelf heb ik een flinke zoektocht gedaan om juist een originele en complete te vinden vandaar. Belangrijkste is dat je ervan geniet. Hopelijk kun je hier nog wat inspiratie op doen voor diverse banden.