Hoe draag jij 'm?

Oké, wij zijn allemaal liefhebbers van (pols)horloges maar hoe draag jij hem?

Linker pols, rechter pols, militair (achter het polsgewricht) of pats (voor het polsgewricht)

Ik merk dat iedereen zijn eigen stijl heeft met alle motivaties van dien.

Ik ben benieuwd! (En voor nu wens ik jullie allemaal een prettig weekend toe)

Royvelvet.

Aan de linkerkant, op de pols, klok omhoog.

Geijkte vraag bij passen van maatkleding…:wink:

Ik ben linksdragend.

Mijn beste,

Normaliter gesproken om de linker pols.
Maar!!
Het komt toch regelmatig voor dat ik een tweede horloge draag. En deze draag ik dan om de rechter pols.
Mijn rechter pols wordt dan feitelijk gebruikt als een soort van watch-winder. Dan krijgt dit horloge net wat meer energie zodat ik de volgende morgen geen stilstaand horloge heb.

Tja, waar een mens allemaal niet mee bezig kan zijn!!

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Standaard is het om de linkerpols military stijl (?), achter het polsgewricht dus en aan de buitenzijde (zie dus de rug van m’n hand en niet de palm). Voor het slapen gaan verhuist ie standaard naar de rechterpols, zodat de linkerpols ook een beetje kan… uhm… ademen. :slight_smile:

Met sommige activiteiten doe ik em om m’n rechterpols, omdat ie dan meer opwindkracht krijgt. Oeps, dat staat niet helemaal lekker hier. Neen neen, niet dat soort activiteiten dus! Maar bijvoorbeeld met schoonmaken, stofzuigen en koken is m’n rechterhand veel actiever. Zo houdt dat klusklokje het dus uit, terwijl ie dus niet de hele tijd gedragen wordt.

Links voor de “knokkel”, houd niet van patsen.

Op de manier dat ik er nog net mijn wijsvinger tussen kan wurmen… kortom redelijk strak.

Ik ben linkshandig, en draag mijn horloges ook links. Ik draag de Seiko SKX007 en de Revue Thommen lekker los. De Tissot stylist wat strakker (vaak onder manchet). En de CWC G10 tijdens het timmeren redelijk strak (nato).

Met nato strap of rubberband voor de knokkel links.

Met een stalen of lederen band vaak iets losser (afhankelijk van het horloge en hoe de desbetreffende band zit) ook links.

Ik heb een hekel aan iets te strakke en te losse bandjes.

Ik zit dus tussen militair en pats in!

Vriendelijke groeten.

N.Visser.

Hoi,

Links, net voor de knokkel.
De band moet ook exact passen, waardoor het horloge niet alle kanten op zwabbert.
Te strak is ook niet handig, het horloge moet bij mij wel exact blijven zitten waar ze hoort.

Soms experimenteer ik ook met een verschillende maatvoering van de band. Finetunen met exact je juiste hoeveelheid (en groote van) schakels, en ook rekening houdend met de positie van de kast. Deze moet zich zoveel mogelijk in het midden van de pols bevinden, en mag ook niet “hangen”

Het is een en blijft ook een hobby om het allemaal perfect kloppend te krijgen,

Fijn weekend,

Groet,

Nico.

ik draag mijn horloges links, niet te strak en niet te los, meestal wijnig problemen met de afstelling van een band,

Draag al mijn klokjes links, een goed passende gaat altijd midden over de "knokkel"
Zit-ie voor mij het fijnste, heb niet zo’n uitgesproken “knokkel”.
Heb op die positie ook geen last van een " gravende kroon ".
Wijzerplaat wordt altijd onder het badkamer spotje een seconde of 10 opgeladen voor het slapen gaan zodat ik 's nachts ook nog kan zien hoe laat het is.

Links en rechts voor de knokkel…niet voor de pats…maar omdat ik weinig knokkel heb…aan beide kanten?? Ja…om dezelfde reden die Tissot al opgaf…als watchwinder of ter controlle van een vintage( die ik wel altijd links draag)…

Op speciale dagen soms een andere manier…

Maar dat is meer voor de gein…

Ook laad ik de horloge voor de nacht even extra op zodat ik hem beter aflezen kan…
Ik draag het liefst leren bandjes maar wissel ook af met nato en staal…kortom ik ben veel bezig met horloges…

Groet, Justin