Ik ben me aan het oriënteren op een ehh Orient duiker Ik heb al eerder een Mako, Mako 2 en Ray 2 gehad. Voor nu was mijn belangrijkste kandidaat een Kamasu, maar ik blijf de RA-AC0K01B10B tegenkomen. Wordt ook wel new Triton genoemd, al is het met holle end links en een eenvoudigere caseback eerder een poor mans Triton denk ik.
Het ontwerp vind ik top, lekker tool
Ik kom er online niet veel informatie over tegen en ben benieuwd of hier iemand ervaring met dit horloge heeft. Ik vraag me vooral af of de diameter een beetje meevalt. Op papier is het een groot horloge maar als 'ie draagt zoals bijvoorbeeld een Turtle vind ik dat niet zo’n probleem.
Ervaring met de oude/echte/originele Triton mag ook, volgens mij gebruikt deze dezelfde kast met een andere caseback .
Een beetje een mix tussen de dial van de Ray en de wijzers van de Kamasu en een vleugje SKX.
Heb zelf 2x Ray2 en 2x Kamasu maar de combi van wijzers en dial is niet mijn
Ik heb de originele Neptune (aka Triton) en een Turtle. Ik vind de Neptune veel groter aanvoelen dan een Turtle door de langere lug-to-lug en de niet-afgeronde kastvorm aan de zijkanten. Met stalen band is het echt een (zware) klatser.
Bedankt voor je reactie en de titelwijziging, stuk duidelijker zo. Hmm, een Turtle kan eigenlijk nèt bij mij vind ik (17 cm pols). Mischien dan toch maar voor de Kamasu gaan…
Ik heb zelf 16,5 cm en de Neptune is daardoor eigenlijk te groot voor mijn pols, vind ik. Maar hij is oh zo mooi afgewerkt (voor zijn prijs) dat ik hem niet kan wegdoen en hem gewoon draag
In mindere mate geldt dat ook voor de Turtle, maar de kortere lug-to-tug, de afrondingen vd kastvorm en de keuze om een rubberen UncleSeiko (voor het lichtere gewicht) erop te doen, maken veel goed. Bovenal is het gewoon een geweldig mooi horloge.
Het is een van mijn favoriete horloges. Formaat van 43mm is precies goed bij mij. Draag normaal iets grotere horloges. Ik heb de Orient RA-AC0K03L10B. Uurwerk F6722 heeft hacking en is opwindbaar.