Hoe dragen horloge icm overhemd?

Heren,

Hoe dragen jullie je horloge icm met een overhemd? De manchet over je horloge zodat hij niet zichtbaar is of gaan jullie voor de “full view”?

De rede waarom ik dit vraag is omdat ik bij confectie het horloge nooit (mooi) onder de (dubbele) manchet krijg. Momenteel draag ik een maathemd en valt het horloge onder de manchet, dit omdat er rekening mee is gehouden met het opmeten. Hoe zit dit bij jullie? Of dragen jullie geen hemden?
(is dit een rare vraag?)

Ik ben erg benieuwd!

Rene

Bij het dragen van een hemd met dubbele manchet en manchetknoop wordt de manchet vaak wat strakker tegen de pols gedrukt. Bovendien is de dubbele manchet natuurlijk door de dikte wat stugger. Ik zorg er altijd voor dat het horloge er in ieder geval in past, dit betekent in de praktijk dat ik wanneer ik een dergelijk overhemd draag eerder kies voor de wat dunnere Omega DeVille ipv de 16mm dikke Planet ocean.

In principe onder de manchet, tenzij de manchet daar inderdaad te krap voor is (of het horloge te groot ;)) Met name italiaanse hemden zijn nog wel eens te krap bij de manchet. Maathemden heb ik (nog) niet, maar ik zou er bij het opmeten inderdaad ook rekening mee laten houden.

Bij mijn overhemden met manchet valt het horloge eronder, er is rekening mee gehouden tijdens het opmeten.
Confectie overhemden heb ik nauwelijks ivm mijn nogal lange armen…

Marco V Schreef:

Bij mijn overhemden met manchet valt het horloge
eronder, er is rekening mee gehouden tijdens het
opmeten.

Inderdaad… Zo heb ik het ook!Al heb ik wel confectie maar daar gaat het net goed.

Ik heb een paar overhemden van Oger, te triest voor woorden, ik stroop die mouwen maar helemaal op en draag ze in mijn vrije tijd of onder een trui, jammer want de kwaliteit is prima.
Vreemd is, wanneer ik een Hema hemd koop heb ik nergens last van,
het hoeft dus niet altijd maatwerk te zijn.

Maar zijn de hemden van Oger dan maathemden? Want if so, dan zijn ze gewoon slecht opgemeten, of slecht gemaakt :slight_smile:

Ze kunnen aangemeten worden,
die ik heb zijn al een jaar en 5 kilo extra oud…
dus goed wassen en niet teveel eten/drinken.
De kwaliteit van de hemden is prima, ze zien er nog steeds als nieuw uit.

Netjes! Nog nooit nieuwe boorden op gezet ofzo?

Dat is nog niet nodig.
De boorden en manchetten zien er al nieuw uit.