Sinds kort heb ik toch besloten om de Cartier Santos aan de collectie toe te voegen. Echter krijg ik deze op de stalen band niet prettig afgesteld. Of het horloge schuift op en neer of het zit te strak wat al snel voor irritatie zorgt. En dat alles met één schaleltje meer of minder. De lederen band moet ik nog proberen. Helaas krijg ik nu geen foto geupload. Ben benieuwd of er meer zijn met dit probleem. Qua dragen bedoel ik dan, niet het uploaden
Ik kan je helaas niet helpen, ik heb geen Santos.
Maar in de meeste gevallen is het een beetje persoonlijke voorkeur. Iets losser vind ik lekkerder dan te strak.
Zeker als het warm is zet je pols uit waardoor hij ineens wel precies past.
Ik zou voor de ‘lossere variant’ gaan.
Bij mij zit die perfect, maar gelukkig is de warmere tijd van het jaar voorbij. Toen zat die, aan het einde van de dag, niet altijd even lekker meer. Maar Jah dat is gewoon het nadeel van die band. Geen enkele Micro verstelling dus het is gewoon geluk hebben
zou hem ook los dragen ik heb een kleine santos gehad die droeg ik ook los
Sowieso op een NATO of zulu.
Dat is ook zo. Met leer heb je wel meer rek dus maar eens er een leukere band bij zoeken dan die bruine die ze er standaard bijleveren.
Een Santos op een Nato ja? Zou ik niet snel kiezen eerlijk gezegd
Bij mij zit hij lekker, maar ik draag 'm als een gangster: Gewoon losjes en midden over de hand. Het fijnst draagt ie op leer, als ik eerlijk moet zijn, ik heb twee banden bij Delugs gescoord voor ze van Richemont moesten stoppen. Hoe dan ook is de Santos met z’n slecht zittende bracelet comfortabeler dan vele andere horloges omdat ie zo lekker dun en beschaafd is.
Grappenmaker.
Ik wens je veel succes met het installeren van een spring bar in die proprietaire quick-release constructie.
Eigenlijk wel een heel gaaf klokkie. Maar volgens mij heb je behoorlijk smalle polsies.
Zoveel mogelijk schakels zodat haters kunnen zien dat je full set hebt…
Even serieus: Los draagt fijner dan te strak.
Zeg dat wel. 16.5 cm en niet echt een botje om het eventueel tegen te houden😅
Dan ben je wel helaas maar beperkt tot wat Cartier zelf aanbied of je moet een band van delugs tegen komen. Die hebben beperkte tijd speciaal banden voor de santos geproduceerd. Denk alleen niet dat iemand daar snel vanaf zal zien
Super jammer dat ze daarmee gestopt zijn, maar dat snap ik wel.
Dit. Hij is ook enorm licht voor een horloge op stalen band, dus het stoort niet dat die wat beweegt. Op een echt warme dag durft hij wat knellen, maar meestal zit hij losjes rond mijn pols
Fixed that for you.
Herkenbaar. Ik draag mijn horloges over het algemeen vrij strak zodat deze niet te veel gaat schuiven en draaien. Als ik de Santos strak wil dragen is het meteen standje afknel en met een schakeltje erbij is het op de meeste dagen voor het mooie net te los.
Voor mij was het een kwestie van wennen en draag ik hem nu gewoon wat losser dan andere horloges. Bij hogere temperaturen is het overigens in dat geval wel prettig dat er wat ruimte is.
Heeft de Santos geen halve schakel?
Nee. De Santos heeft dé eigenaardige eigenschap dat hij tegelijkertijd briljant en verfijnd is, en skeer en kut.
Merkwaardig ding. Ben er evengoed blij mee.
Voor mij moet een horloge toch echt wel comfortabel zitten, anders draag ik hem niet.