Hoe duur mag het zijn?

Bij mij zit alles onder de 200. Het is verbazend wat er voor dat geld allemaal te koop is!!! Wij hebben hier thuis andere prioriteiten, dus echt duur spul zal er voorlopig ook niet komen. Al hoop ik wel eens een Speedmaster te kunnen beziten, of anders een Carrera calibre 16 als goed alternatief. Een man moet blijven dromen…

Ik sluit me grotendeels aan bij M.Singer, er zijn veel horloges die aan mijn wensen voldoen in in het segment 100,- tot 500,- vallen.

Mijn eerste ‘grote’ aankoop was een Oris BC3 Sportsman, welke ik van een bonus had aangeschaft. Toen ik me echter verder ging verdiepen in de horlogewereld -en voor het eerst een MeisterSinger onder ogen kreeg- was ik verkocht…

Inmiddels ben ik 2 MeisterSingers (2e hands) verder en heb nu mijn gewenste nieuwe MeisterSinger binnen!(een limited no1 met zilveren uurmarkeringen en vouwsluiting). Voor het weekens heb ik nog een Seiko, TW Steel en een G-shock als heerlijke aanvullende klokjes. Wel val ik alsmaar vaker voor een horloge; een jaar of 3 geleden was 1 horloge voldoende, dit is echter voor mij nu niet meer het geval :slight_smile:

Normaal gesproken geef ik niet snel zoveel uit aan horloges, maar zeg nooit nooit…

Mijn eerste horloge die ik kocht toen de gekte toesloeg was ook mijn duurste.
3/4 jaar verder heb ik allerlei horloges in allerlei prijsklasses en heb ik mijn wensen in een shortlist, longlist en een longlonglist :slight_smile:
Mijn longlonglist is 3k+, geen idee wanneer ik hier iets mee ga doen maar kan over 5 jaar zijn maar zou ook zomaar dit jaar kunnen zijn.
Ik heb dus geen max, al verwacht ik niet dat ik ooit boven de 5k zal komen voor een horloge…maar ja…

Oja, in de prijklasse 100-500 zijn er een heleboel leuke klokjes te vinden…

En als je ook een gebruikt horloge bereid bent te kopen dan kun je nog veel meer leuks vinden :slight_smile:

Geen grens zolang ik maar de juiste prijs betaal. Ik heb een hekel aan afschrijving en heb mede daarom nog nooit een nieuwe klok gekocht.

Er is geen grens. Alleen bij redelijk waardevaste merken. En moet ook wel redelijk snel verkocht kunnen worden. dus geen patek. eerder een rolex

Denk dat ik me niet heel erg op mijn gemak zou voelen met meer dan 5k om de pols. Dat is dus ook mijn grens! (voorlopig) :wink:

indervw Schreef:

Denk dat ik me niet heel erg op mijn gemak zou
voelen met meer dan 5k om de pols. Dat is dus ook
mijn grens! (voorlopig) :wink:

En met 4k wel? Ligt meer aan waar je komt dan 1K meer of minder.

hcptdg Schreef:

indervw Schreef:


Denk dat ik me niet heel erg op mijn gemak zou
voelen met meer dan 5k om de pols. Dat is dus
ook
mijn grens! (voorlopig) :wink:

En met 4k wel? Ligt meer aan waar je komt dan 1K
meer of minder.

soms voel ik me met 0,001k nog ongemakkelijk :+

hangt idd maar vanaf waar je komt. als ik van te voren dat ik op dat soort plaatsen moet wezen, dan gaat er meestal een gshock of seiko mee.

Ja klopt inderdaad maar ook bang dat er een kras of deuk in komt.

Merk zelf dat ik bij mijn duurdere horloges toch voorzichtiger ben. Niet krampachtig maar wel voorzichtig. Laat staan horloges die richting de 10k gaan…dan zou het ws wel richting krampachtig gaan (:smiley:

indervw Schreef:

Ja klopt inderdaad maar ook bang dat er een kras
of deuk in komt.

Merk zelf dat ik bij mijn duurdere horloges toch
voorzichtiger ben. Niet krampachtig maar wel
voorzichtig. Laat staan horloges die richting de
10k gaan…dan zou het ws wel richting
krampachtig gaan (:smiley:

ik heb dat krampachtige nogal als ze nieuw zijn. dat eerste krasje doet t meeste zeer. en dan hoeft t heus niet 10k te zijn. “zelfs” bij een seiko of casio kan ik dat hebben.

Ik verdien niet heel veel maar houd genoeg over (geen auto scheelt bijvoorbeeld al een hoop). Inmiddels een redelijke collectie van 10 stuks bij elkaar waarbij de meeste tussen de 1k en 3k. Uitschieter de GO van iets minder dan 6k.

Boven de 2k is voor mij wel een grens waar ik extra lang ga nadenken en heel ver boven de 5k zie ik mezelf ook niet gaan (hoewel ik niets uitsluit ;)). Heel veel meer horloges zie ik mezelf ook niet aanschaffen, ik wil wel dat ik ze geregeld draag. Voor de volgende aanwinst gaat er waarschijnlijk dus eerst eentje weg, wat het beschikbare bedrag dan ook weer wat flexibeler maakt :+