Hoe duur mag het zijn?

Hoe duur mag het zijn?

Waar ligt bij jullie de grens voor een nieuw horloge?

1 maandloon? Of 2? Onbegrensd?

Natuurlijk hangt het van het horloge af, maar ik denk men heeft toch ergens een grens.

Tot nu lag mijn grens bij ca 3,2k… heb me ook nog niet echt bezig gehouden met Rolex :)… komt misschien nog…

Heb die 3,2k niet betaald, maar dat is de prijs van de Carrera…

Ben benieuw waar jullie grenzen liggen en waarom. Ik hoop dat er hier een leuke discussie ontstaat… het is niet bedoeld om te checken hoeveel iemand verdient… want er zijn genoeg mensen die modaal verdienen en toch een aantal mooie luxe horloges bezitten en er zijn genoeg mensen die bovenmodaal verdienen en vinden dat een Seiko of Casio ook een prima horloge is (wat natuurlijk het geval is :))

Als ik naar mijn kistje kijk zit alles onder de 550, maar heb een damasko van tegen de 700 gehad. Van mij hoeft het niet duurder te zijn dan dat, alhoewel ik wel een bepaalde Damasko prachtig vind die me dan tegen de 2k zou kosten.

Op de een of ander manier blijf ik het lastig vinden om, alhoewel ik horloges een leuke hobby vind, dat soort bedragen uit te geven. Ik verdien niet veel, maar heb ook verder geen dure hobby’s (behalve mijn vriendin dan :stuck_out_tongue: ).

Denk ook omdat het komt door het feit dat ik liever 10 leuke en betaalbare klokken heb, dan 1 of 2 duurdere. Lekker afwisselen met banden, twijfelen over welke ik om moet knopen, blijft toch leuk :wink:

Mij trekt een Rolex, Omega of Tag ook absoluut niet, het past ook niet bij mij. Als dat wel je ding is en je spaart ervoor, dan gun ik je dat natuurlijk van harte: jouw geld, jouw speelgoed, doen (tu)

Hoe duur mag het zijn? Tja, dat varieert bij mij nogal. Ik begon 2.5 jaar geleden met een Seiko SKX007, wat voor een 16 jarige op dat moment al een hoop geld is. Daarna verschoof het budget naar €1500 op mijn zeventiende (Omega SMP), en op mijn achttiende heb ik een Rolex 116610LV gekocht, van op dat moment €7250 geloof ik. Het budget blijkt bij mij dus de hele tijd omhoog te gaan… >X

JTrapman Schreef:

Hoe duur mag het zijn? Tja, dat varieert bij mij
nogal. Ik begon 2.5 jaar geleden met een Seiko
SKX007, wat voor een 16 jarige op dat moment al
een hoop geld is. Daarna verschoof het budget naar
€1500 op mijn zeventiende (Omega SMP), en op mijn
achttiende heb ik een Rolex 116610LV gekocht, van
op dat moment €7250 geloof ik. Het budget blijkt
bij mij dus de hele tijd omhoog te gaan… >X

echnie! je hebt ook lekkere tussendoortjes gehad als een magrette :wink:

onbegrensd, tenminste afhankelijk van hoe vol de potjes zijn en wat er verder nog moet gebeuren. het is dus bij mij niet zo van dat een horloge niet duurder mag zijn dan een bepaald bedrag. de vraag is of t budget er op dat moment voor is en of ik er andere reserves voor wil aanspreken.

overigens zit er voor mij ook geen ondergrens aan. als ik op de markt een leuk 1 dollar watch weet te scoren voor… een dollar :+ dan kan ik daar ook helemaal mee in mn nopjes zijn.

marnix.moed Schreef:

onbegrensd, tenminste afhankelijk van hoe vol de
potjes zijn en wat er verder nog moet gebeuren.
het is dus bij mij niet zo van dat een horloge
niet duurder mag zijn dan een bepaald bedrag. de
vraag is of t budget er op dat moment voor is en
of ik er andere reserves voor wil aanspreken.

overigens zit er voor mij ook geen ondergrens aan.
als ik op de markt een leuk 1 dollar watch weet te
scoren voor… een dollar :+ dan kan ik daar ook
helemaal mee in mn nopjes zijn.

+1, helemaal mee eens! Een bovengrens is er “niet echt”, hoewel je natuurlijk wel steeds kritischer en kritischer gaat kijken…

marnix.moed Schreef:

JTrapman Schreef:


Hoe duur mag het zijn? Tja, dat varieert bij
mij
nogal. Ik begon 2.5 jaar geleden met een Seiko
SKX007, wat voor een 16 jarige op dat moment al
een hoop geld is. Daarna verschoof het budget
naar
€1500 op mijn zeventiende (Omega SMP), en op
mijn
achttiende heb ik een Rolex 116610LV gekocht,
van
op dat moment €7250 geloof ik. Het budget
blijkt
bij mij dus de hele tijd omhoog te gaan… >X

echnie! je hebt ook lekkere tussendoortjes gehad
als een magrette :wink:

Daar heb je helemaal gelijk in, ik dacht enkel aan de uitschieters. Ik heb ook genoeg horloges in het €300 - €500 segment gehad, die ook allemaal top waren/zijn. Ik geniet nog regelmatig van mijn Magrette en Christoper Ward (tu)

Ben er nu van overtuigd dat het niet meer dan 2k mag zijn
maar dat verandert nog wel eens.
Maar in deze range is er genoeg leuks te koop.

De meeste lol beleef ik op een of andere manier aan mijn Citizens
en die vind ik echt elke cent waard.

Op één horloge heb ik niet bepaald een plafond, maar op het totaal aan horloges wel…

Ik heb geen zin om de hele collectie te verkopen als ik voor andere grote kosten kom te staan, omdat al mijn geld in horloge zit. Dan ben je in mijn ogen slecht bezig. :wink:

Enkele dagen terug een presentatie bijgewoond over Belgen en Nederlanders. Blijkt dat de Belgen niet de risico’s durven nemen zoals Nederlanders dat doen. :smiley: Zou met de Spaanse onderdrukking te maken hebben van destijds. :smiley:

Wellicht is mijn standpunt wat betreft het budget aan horloges daar aan te wijten. :wink:

gr. Glenn

Niet echt afhankelijk van wat je verdient, meer van wat je overhoudt… Ik heb momenteel dezelfde Damasko als toodutch als bovengrens, maar als ik binnenkort de overstap maak van student naar arbeider zou dat best eens kunnen veranderen.

Tsja, lastig te zeggen. Maakt idd niet echt uit wat je verdient, maar wat je overhoudt.
De vraag: wat heb je er emotioneel voor over? Ik bedoel: een Casio van twee tientjes werkt perfect en doet wat 'ie moet doen. Qua functionaliteit voegt alles qua prijs daarboven weinig toe ware het niet dat (zeker voor ‘ons’) een horloge niet slechts een tijdwaarnemer is, maar o.a. ook een sieraad.

Wat geef je uit aan je trouwring?
Je hifi installatie?
Je dslr?
Je polsklok?

Bij mij hangt het af van de combinatie van geld op mijn spaarrekening, en of ik het er wel of niet voor over heb. Dat eerste is vrij makkelijk: ik wil graag een minimale buffer hebben, en wat daar boven zit kan/mag ik uitgeven.

Of ik het er wel of niet voor over heb is echt een gevoelskwestie. Ik ben bijvoorbeeld erg blij met mijn PO, maar voor de nieuwprijs had ik hem niet gekocht. Toen ik hem voor een mooie prijs gebruikt tegen kwam kon ik hem echter niet laten liggen.

Kortom: geen harde max, maar puur afhankelijk van beschikbare fondsen en hoe erg ik een klok begeer :slight_smile:

Voor mij is het belangrijker dat de prijs in overeenstemming is met het geleverde, dat lijkt mij wel zo belangrijk.

Jullie hebben allemaal ergens een beetje gelijk…

Zo zie je dat we allemaal verschillende standpunten hebben…

Ik zelf moet toegeven ook al denk ik dat de grens met 3,2k hoog genoeg is, mocht de perfekt klok komen dan overschrijd je graag die grens… dus komt het ook zeer op het horloge aan.

Natuurlijk moeten op dat moment de middelen aanwezig zijn. Maar ik denk dat dat logisch is… het heeft weinig zin je te orienteren mocht je het niet kunnen betalen :slight_smile:

Eigenlijk vind ik Boctoks misschien nog wel de meest charmante horloges omdat ze zo eerlijk zijn.
:wink:

Heb er de laatste maand drie gekocht tussen de 2000 en 2800€
Zijn ouwetjes dus ik hoop er niet te veel meer aan af teschrijven
Maar draag ze dagelijks en heb er erg veel plezier van
En dat is ook wat waard
Krijg je wel krasjes van op het plexiglas , maar dan hadden ze maar geen horloge moeten worden

Te gek topic (tu)

Na jaren een gekregen Speedy gedragen te hebben, trillend 1550,- afgerekend voor een Re-issue 1957. Toen werd een kaliber 321 het hoogste doel, na wat sparen 2500,- afgerekend. Vond ik destijds over de pijngrens… Toen kwam Rolex in beeld, 3500,- voor een tritium Seadweller (had ik er maar 10 gekocht destijds), 4250,- voor een nieuwe 16600 M serie (had ik er maar 20 gekocht). En zeer recent een kleine 7K voor een Deepsea.

Conclusie; zolang het thuis geregeld is zal ik wel door gaan met absurde bedragen uit te geven aan de hobby. Voordeel is dat je niet veel afschrijft dus als de nood aan de man is kun je altijd verpatsen.

Hoewel mijn situatie het nu absoluut niet toelaat is het doel wel Patek… Ik ben benieuwd wat iedereen over 15 jaar in dit topic gaat schrijven.

Fijne zondag!

Gr. Roel

Krabong Schreef:

Te gek topic (tu)

Na jaren een gekregen Speedy gedragen te hebben,
trillend 1550,- afgerekend voor een Re-issue 1957.
Toen werd een kaliber 321 het hoogste doel, na wat
sparen 2500,- afgerekend. Vond ik destijds over de
pijngrens… Toen kwam Rolex in beeld, 3500,- voor
een tritium Seadweller (had ik er maar 10 gekocht
destijds), 4250,- voor een nieuwe 16600 M serie
(had ik er maar 20 gekocht). En zeer recent een
kleine 7K voor een Deepsea.

Conclusie; zolang het thuis geregeld is zal ik wel
door gaan met absurde bedragen uit te geven aan de
hobby. Voordeel is dat je niet veel afschrijft
dus als de nood aan de man is kun je altijd
verpatsen.

Hoewel mijn situatie het nu absoluut niet toelaat
is het doel wel Patek… Ik ben benieuwd wat
iedereen over 15 jaar in dit topic gaat
schrijven.

Fijne zondag!

Gr. Roel

Wij zorgen dan wel dat je vrouw en kinderen niet verhongeren :smiley:

Haha… Horlogeforum voedselbank voor de " Die Hard" verzamelaar:D

Omdat ik vorig jaar 50 ben geworden ben ik me één keer te buiten gegaan aan de
MeiserSinger. Van tevoren al lang op zoek geweest, en toegeslagen toen er een beste aanbieding kwam bij een juwelier in het westen van het land.

Dankzij een kloeke HF-er kon ik ook een (imo) top-Seiko bemachtigen voor een leuke prijs.

In de prijsklasse tussen een €200 en €500 kun je toch eigenlijk alles wel kopen dat qua kwaliteit en uiterlijk tegen het top-segment aanschurkt, en daar zal voor mij de max liggen. Ook al zou ik het kunnen, eigenlijk wil ik er ook niet meer aan uitgeven.