Hoe een horloge te verzenden?

Net op een ander forum een aardige tip gelezen:
In de kringloopwinkel een oude (metalen) brillendoos kopen voor weinig geld.
Daarin het horloge met wat bescherming eromheen.
Het geheel omwikkeld met bubbeltjesplastic in een kartonnen doos.
Klaar.

2 likes

Leuk idee, maar is Nederland niet wat te klein om zoiets op te zetten? M.a.w. hoe vaak zal een horloge meer dan 100km moeten reizen?

Bij mij kloppen vaak HF leden aan voor horlogeklussen vaak is de afstand en verzend risico een probleem.
Ooit was ik bij en forum dat over een bepaald automerk ging, daar werkte dit perfect voor het versturen van onderdelen.

2 likes

Mijn ervaring is dan weer andersom. Met PostNL naar het buitenland snel en goed.

Toevallig laatst met UPS naar Duitsland en zie ik de dag na verzenden bij checken op de Track&Trace: “Pakket verkeerd gesorteerd. Vertraging verwacht. Geen verdere gegevens”.

Uiteindelijk kwam het met inderdaad vertraging aan.

Gewoon verzenden 
 :wink:

Kijk maar:

https://www.facebook.com/OfficialFunnyVinesandVideos/videos/603821643329080/?fref=mentions&locale=nl_NL

Komt hij alvast met max gangreserve aan! :joy:

1 like

Ik heb een vriend in Tilburg wonen, die wil ik wel even vragen om je horloge voor je bij jou op te halen en naar Budel te brengen.

Hij is een vut’er, die graag vrijwillig mensen helpt, hij is dan graag nog nuttig ‘in zijn herfstdagen’. Dit is in zijn eigen woorden gezegd.

Hij ziet het als zijn teruggeving aan society en wil er niets voor hebben.

7 likes

Buiten het horloge gewoon zelf bij te houden en nooit af te leveren op plaats van bestemming
 :joy:

Ik ben ook iemand die iets voor de samenleving wil doen, wie zijn Rolex of PP moet ik wegbrengen om te servicen? :sunglasses:

Patek Filippe? :joy:

2 likes

AP
PP
FC
enz.

Verwarrend :joy:

1 like

Yep
 en de enige in NL. Veel AD’s versturen ook hier naartoe. Zij (Nieuwendaal) sturen het horloge altijd met ‘Micropakket’ dat werkt perfect maar alleen zakelijk mogelijk heb ik begrepen

Ontvanger kan opdracht geven aan MicroPakket tot ophalen ook bij particulier

1 like

Ik begrijp niet goed hoe je bij je vragen komt. :slightly_smiling_face:

Er zijn heel héél veel factoren die een rol spelen of zoiets zou werken, maar een klein dichtbevolkt land is een gunstige factor. In Jakoetië, formaat 5.5x Frankrijk, of heel India, met slechts 900.000 inwoners werkt het echt minder.

Er wonen 7 miljoen mensen in de Randstad, relatief nabij elkaar. 10 miljoen wonen erbuiten.
Het gaat er verder toch niet om hoe groot of de (transport-) vraag er is, maar of er (transport-) aanbod is passend bij die vraag, en dat dat prettig werkt.

Maar ik schat nu ook niet in dat een HF meeneemservice snel verder zou komen dan een incidenteel transport, het moet wel zo uitkomen allemaal.

Hoe schat jij dat zelf in, als je de verschillen tussen deze fora meeneemt? (Omvang, aandeel mensen wat elkaar persoonlijk ontmoet heeft ed)

HF is vele malen groter als dat automerk forum. Dus een grote kans dat er iemand op die route reist. Daarbij kan je horloges wel door de brievenbus gooien, een versnellingsbak is een stuk lastiger.
Het grote voordeel zit er in dat ik mijn horloge liever toevertrouw aan een HF lid dan aan een postbedrijf.

2 likes

Ik vraag mij voorzichtig af of de participatiebereidheid met een klein autoforum (met misschien meer meetings?) niet groter is.

Kunnen we van het Horlogeforum geen stichting maken of zo iets, in ieder geval iets met een KvK-nummer zodat de leden gebruik kunnen maken van Mikropakket. Is ook wel van PostNL maar daar gaan ze in ieder geval goed om met pakketten. Zou mij wat waard zijn.

1 like

Mikropakket rules. Interessant idee. Ik denk dat het probleem vooral de facturering is, want ik denk dat ze alleen op rekening werken. Zij willen natuurlijk één aanspreekpunt voor hun fakturen, en ze willen (terecht) consequent redelijk prompte betaling. Lijkt me lastig uit te voeren voor HF. Misschien een onafhankelijke maar aan HF geliëerde stichting.

Voor wie Mikropakket niet goed kent:

Alléén voor juweliers en horlogemakers
Bestelwagens met kooiconstructie en Real Time GPS tracking
De zekerheid van het modernste materieel
EĂ©n centraal, zwaarbeveiligd distributiecentrum
Geautoriseerde en gescreende medewerkers
Scanning bij zowel ophalen als afleveren
ZĂ©Ă©r concurrerende tarieven (nauwlijks boven postnl niveau!)
Geselecteerde buitenlandse partners
Uit mijn hoofd, ik heb een keer lang met ze gebeld, Ă©Ă©n pakket verloren op 67000 pakketten, even zoeken waar ik die aantekeningen heb.

4 likes

Eens, is ook meer een vurige wens dan een haalbaar plan (helaas) :wink:

Ik ben lid van een bepaald (Nederlands) motorforum waar er ook een topic “koerierdienst” is.
Dat werkt super.
Het voordeel van een motorforum is dan wel, t.o.v. een horlogeforum, dat er met een motorfiets ritten worden gemaakt als hobby/plezier, dus vaker onderweg zijn.

1 like

Hier is hij dan, de PF :wink:

Parmigiani Fleurier Tonda Hemispheres

1 like

We kunnen onderling transport gewoon uitproberen door een oproep in categorie algemeen.
Gewoon duidelijk in de titel
HF transport van
 naar

Ik denk dat het werkt.