Hoe een horloge te verzenden?

ola,

Mijn oris horloge moet een service beurt krijgen en helaas heb ik door de week geen tijd om hem weg te brengen. Dat wordt dus opsturen (naar Budel) hebben jullie tip waar ik aan moet denken als ik het horloge ga verzenden? natuurlijk aangetekend en verzekerd!

dank alvast

1 like

Niet zomaar aangetekend, maar verzekerd tot de winkelwaarde. Kost uit m’n hoofd 14,80 bij PostNL. Anders krijg je maar 500 terug.

Tenzij het horloge niet meer dan dat waard is, inmiddels. Verpak 'm in een voldoende ruime doos, met flink veel - maar niet te strak-zittend - zacht verpakkingsmateriaal. Niet te strak, omdat het horloge dan iets meer ruimte heeft om in de doos “af te remmen” als er weer mee gegooid en gesmeten is. Want dat gebeurt onderweg.

7 likes

Noppenfolie! Ik bewaarde altijd van die noppenenvelloppen, maar toen ik deze tegenkwam voor €4.50 deed ik dat niet meer:


Kun je aardig wat horloges geheel veilig mee versturen. Ruim toepassen en een niet te kleine doos gebruiken. Wat @peterlc zegt kun je hier mee combineren. Een strakke bal in een losser “milieu”.

1 like

Niet om iemand tekort te doen maar ik ben met post nl 3 horloges kwijtgeraakt vorig jaar. Ik ben overgestapt op ups. Niet goedkoper maar wel zeker.
Tip 2. Vanwege formaat snel geneigd naar kleine doosjes. Ik adviseer doos. Groot is meer opvullen en minder kans op schade en kwijtraken.
24Ă—14Ă—17 gebruik ik. Ik verstuur ongeveer 50 stuks per jaar.
Succes!

Ik doe het horloge in dubbelpapier en doe hem dan in een sealbag. Wellicht wat minder van belang bij horloges met meer waterdichtheid, maar toch…

Binnen NL of naar het buitenland? Naar het buiteland is PostNL idd echt drama.

Binnen Nederland heb ik nog niets meegemaakt qua verlies of beschadiging. Maar ik ben al wel twee keer een klassieke vulpen kwijtgeraakt met een internationale zending :frowning:

Waren die drie pakketten aangetekend/verzekerd en zo ja, is er toen uitbetaald door PostNL?

1 like

Bij mij wel; daar heb je alleen weinig aan als het een zeldzaam model Fiesta Red Sheaffer Snorkel betreft. Daarvan vind je niet zomaar een vervangend exemplaar.

1 like

Binnen en buitenland.
Duitsland 1 en UK 2.
Binnenland afgelopen jaar niet maar 2016 wel.
En dan 3 maanden wachten op verzekering postnl en heel lastig waarde aantonen op restauraties.

1 like

En… een weinig enthousiaste opdrachtgever. Gek genoeg waar je problemen verwacht zoals Maleisië en Rusland nooit iets gehad.

1 like

Sheaffer Snorkel, waarschijnlijk de meest gecompliceerde pen ooit. Nice.

1 like

Ja, daarvoor is het woord “overengineered” uitgevonden :wink:

Maar ik heb al mijn Snorkels verkocht in de tussentijd.

Best risicovol dus als het het goed lees… Nadeel is dat de winkel van dinsdag t/m vrijdag open is en ik dus geen tijd heb om het te brengen… wordt dus toch het risico nemen vrees ik…

1 like

Het vervelende is dat jij enkel je aanschafwaarde terug krijgt. Mogelijk geen probleem als je een bonnetje hebt.

T wordt pas echt vervelend als je een horloge hebt geruild en geen waarde aan kunt tonen. Of als je een vintage 5 jaar terug hebt gekocht.

1 like

Naar Budel? Wie geeft daar de servicebeurt?

gelukkig heb ik de bon nog

http://www.nieuwendaal.com

via de Oris site gevonden als officieel service center! mochten er nog alternatieven in Tilburg e.o zijn hoor ik het graag!

Binnen Nederland, en zeker binnen de regio, zou ik gewoon wachten tot ik het kon combineren met iets anders, en het zelf langs brengen.

Ik kom oorspronkelijk uit Budel (20.000 inwoners of zo) en wist dit niet. Leuk!
Weet je ook de prijzen?
Ik kan die op de site niet vinden.

Ik heb ook hele verdrietige ervaringen met verzenden. Kapot in doos, of hele doos geplet, zoekgeraakt en zelfs overduidelijk gestolen.
Zou het niet fijn zijn als betrouwbare HF leden die toch ergens heen moeten een ander helpen met een veilig transport. Dat gaat dan natuurlijk over en weer.
Een extra categorie HF transportjes op dit mooie forum zou dan handig zijn.

6 likes