Hoe een quarz horloge herstarten na batterijwissel?

Zie ik nou een pijltje? Die indrukken? Of trek je dan de kroon er uit? :joy:

Ja er zit een paaltje

Staat er op het uurwerk een markering van merk of type?
Ik lees “swiss”, maar verder is het moeilijk te lezen op de foto.
Als er een merk/type staat helpt dat met Google.
Het zal geen Seiko of Mitoya zijn als het Swiss is :thinking:

Pijltje :zipper_mouth_face:

Is een Memotime Memostart. Niets over te vinden via google hoe te ressetten.

1 like

Het gaat om het merk van het uurwerk. Dat is niet per definitie gelijk aan het merk/type horloge.
Of bedoel je dat er wel degelijk een Memotime uurwerk in zit?

Denk dat dit een soort van helium ventiel is. Bij de foto met open achterkant zie je binnenin niets ter hoogte van dat ‘knopje’.


Betere foto?

Ik heb zoiets ook wel eens gehad na een chrono quartz van… jawel Michael Kors :sweat_smile:

Handleiding opgezocht, inderdaad moest er een soort kortsluiting gemaakt worden door met een metalen pincet (of paperclip zal vast ook werken) met elkaar in contact moesten komen. Toen werd alles weer gereset. Althans hij liep wel gewoon al, maar de chrono wijzers stonden niet meer goed / deden het niet meer. Daarna wel.

Het middelste is een Ronda Harley 763 Quartz uurwerk. Betere foto inderdaad, dank je,

Heb je beide batterijen gewisseld? Bijzonder geval, twee batterijen. :face_with_raised_eyebrow:

Dat buitenste uurwerk is een tweede dus. Interessant.

1 like

Handleiding voor de Ronda;

Je moet dus eigenlijk een 364 batterij hebben, niet de 377 die je hebt gebruikt.
Op zich past dat (377 gaat zelfs wat langer mee), maar een 377 kan wat groter/dikker (paar tiende mm) uitvallen en dan krijg je mogelijk kortsluiting met het deksel.
Loopt het horloge wel als het deksel er niet op zit?

4 likes

Beter?

2 likes

Dit dus ook gezien met de betere foto. Binnenste uurwerk dient dus enkel om de centrale wijzers te laten werken. De andere functies werken met het buitenste uurwerk.

2 likes

:kissing_heart:

Ja, eigenlijk wel denk ik. Als de TS er maar wat mee kan. :man_shrugging:

2 likes

Helaas blijft het stil vanuit TS

1 like

Dan is het

  • of gelukt
  • of opgegeven
  • of eerst tijd voor carnaval
  • Gelukt
  • Opgegeven
  • Carnaval
  • Kroeg

0 stemmers

1 like

Gisteren was ik geblokkeerd :neutral_face:, vanwege te veel berichten voor de eerste dag op het Forum. Sorry voor geen reacties.

6 likes

Horloge werkt nog steeds niet. Ik heb de instructie bekijken, maar weet toch niet hoe moet ik hem herstarten. Zonder deksel werkt hij ook niet.

@Woj … hier is het protocol bij herstart c.q. reset …

(1) Loosen the crown screw and pull the crown out.
(2) Press all three buttons simultaneously. A tone confirming the all-reset procedure sounds.
(3) Push the crown in to the normal position. A tone confirming this operation sounds.
(4) After resetting the analog time, screw the crown in to the lock position. This completes the all-reset procedure. After performing this procedure, only use the watch after first correctly resetting the display
of each mode.

(All log data and altitude memos are erased when the all-reset procedure is performed. Make sure to
retain a separate record of this data when it is required for future use.)

Succes ! :+1:

2 likes