Hoe enicar ddm260 openen ?

Geeft hier iemand ervaring mee? Lijkt mij een soort bajonet systeem, maar kroon zit in de weg om hem helemaal open te draaien? Is dit een split pen?

Zou eerst bevestiging willen voor ik de kroon er probeer af te poppen. Merci, Filip

2 likes

Apart :grinning:, lijkt me idd split pen. Zou het anders ook niet weten :thinking:

1 like

Bajonet dacht ik. Nu zou het hele uurwerk inclusief glas er uit moeten komen. Pakking plakt misschien?

1 like

zover ben ik nog niet geraakt, kroon zorgt er momenteel voor dat ik de buitenste ring niet verder kan draaien dan op de laatste foto

Misschien moet je de kroon open trekken.

1 like

Zou ver genoeg gedraaid moeten zijn. Bajonet is het, dus een slagje draaien en dan op glas duwen. Of tijdens het draaien op het glas duwen. De binnenkant inclusief bajonet, onderkant, glas en kroon valt er uit.

2 likes

Gelukt, draaide voorbij de kroon

merci voor de hulp

7 likes

Gaaf ding zeg.

1 like

Merci, deze Enicar sprak mij ook direct aan. De kast is bovenaan breder dan onderaan
bijhorende advertentie van 1972 gevonden
1972 Enicar DDM 260

zal wel een volledige revisie nodig hebben, want de dag aanduiding blijft steken

3 likes

Mooi ding inderdaad!:heart_eyes:

1 like

leuk exemplaar zeg…moet wel aardige druk opleveren om deze waterdicht te maken, apart systeem

1 like

terechte bemerking, ik hou wel van vierkante/rechthoekige modellen uit de jaren 70 en ik heb al evenveel verschillende sluitsystemen gezien als horloges - en waterdichtheid is volgens mij bij allemaal een issue