Hoe erg is dit?

In mijn “zoektocht” naar een Seamaster Sword Hands (zie andere topic) een aantal aanbiedingen gekregen.

Over een daarvan buiten HF om heb ik een vraag. Op de toegestuurde foto’s zijn behoorlijke gebruikerssporen zichtbaar.

Is dit enigszins goed te herstellen bij een service? Ik lees goede verhalen over Dik Wakker en Nico. Aan wat voor soort prijzen moet je denken?

Is het verstandig? Voor mij de eerste keer dat ik een ouder horloge koop vandaar. Horloge is van 2008. Officiële service gehad in 2012.

Graag jullie advies.

Zie foto’s

1 like

Ik zal hier ver uit de buurt blijven :joy: Is misschien wel te polijsten, maar is geen mooi exemplaar.

2 likes

Hoe erg vind jij het. Is de prijs ernaar? Ik denk het wel, anders had je wel een van de andere aanbiedingen overwogen. Als je hem zelf als daily beater wil dragen, is het niet zo’n probleem. Dan doet je eerste eigen kras ook minder pijn.

2 likes

Bedankt voor de reacties. Prijs is inderdaad wat lager maar is bijvoorbeeld wel weer een full set.
Ik vind het lastig om in te schatten hoe zo iets uit een polijstbeurt komt.

Ik overweeg de aanbiedingen binnen HF zeker trouwens. Was / ben gewoon benieuwd.

Is dit niet de tafel van Eduardo?

3 likes

Service is pas over pak em beet 3 a 4 jaar.
Dan maken die krasjes niet meer uit en ik hoop dat je
er dan zelf een paar bij hebt gemaakt in gezondheid uiteraard.
Beetje karakter, niks mis mee :+1:

1 like

Ik zie eigenlijk alleen maar normale gebruikssporen voor de leeftijd. Aan de foto’s te zien niks wat er niet uitgepolijst kan worden. Hangt dus even van de prijs af. Wat wil de verkoper ervoor? Misschien kunnen wij dan een beetje advies geven.

1 like

Ik heb ook naar dit exemplaar zitten kijken en er info over ingewonnen. Om andere redenen ben ik er niet mee verder gegaan. De kwaliteit valt mij mee, lijken alleen normale gebruikssporen te zijn. Met relatief weinig werk wel weer strak te krijgen.

1 like

Ben je enkel op zoek naar de automatische versie, in 41mm?

1 like

Richtprijs 1500. Duitsland geleverd 2007. Incl alle bescheiden. Eerste eigenaar. Volgens de verkoper.

Ja

Krasje bezel is geen polijstwerk. Weet niet of die je boeit.

1 like

Ik heb bijvoorbeeld aanbieding voor een horloge zonder papieren. Zelfde richtprijs. Wel recent geserviced door Nico. IN hoeverre zijn de doos en papieren dan meerwaarde?

Te duur hoor, ik zie exemplaren in betere staat, nieuwer, voor rond de 1.750-1.800.

In het verleden of as we speak?

Vrij recent hoor. Uhrforum.

1 like

Als je zelf je horloges behoorlijk beschadigt, zou ik er geen moeite mee hebben.

Persoonlijk zou ik liever een mooier exemplaar zonder papieren kopen voor ongeveer hetzelfde geld.

1 like

Als je erg precies en OCD bent over elk krasje is dit horloge geen optie. :see_no_evil:
De Bezel kun je eventueel laten vervangen; kost een paar honderd euro.

Persoonlijk zou ik wachten tot ik een model in betere staat zou tegenkomen.

Allen bedankt voor de feedback👌