Iemand die weet hoe ik deze band kan verwijderen?
Is dat een lipje dat gewoon om de pin geplooid is?
Het inerweb staat vol hoe je ze moet verkorten/verlengen, maar niet hoe je ze plaatst/demonteert.
Normaal zit hier gewoon een pushpin in. Deze kun je losmaken door bij de poot naar binnen te wippen achter de kraag van de pushpin.
Zoals je kan zien loopt deze tot aan de rand, dus geen plaats om met het tooltje de pushpin in te duwen. raar
En als je de band naar één zijde drukt om wat meer ruimte te maken aan de andere zijde?
Ik zie links op de foto best nog wat ruimte.
Dat stuk van de band waar de springbar doorheen zit open buigen met een stevige schroevendraaier; wel voorzichtig, als je uitschiet heb je schade aan je mooie gouden kast.
wel inderdaad
of ik ga enkele stroken tape op doen als bescherming
of ik ga wat geduld oefenen en het vragen aan de horlogemaker waar ik binnenkort langsga
Misschien laten doen door iemand met kennis en ervaring, en eventueel wat oefenen op een oud waardeloos uurwerkje. -ken jezelf-
Succes in elk geval
Wellicht heeft het horloge female spring bars. Weet niet of je dat eerder gehad hebt, maar let daar op.
Waarom denk je dat zo’n band fixoFLEX heet?
Mogelijk met een stevige schroevendraaier op de open plek de pushpin met kracht omlaag drukken mogelijk komt hij dan aan de bovenkant los.
Lijkt mij op female pushpins zoals @koekoek zegt. Op het 1e oog is het een chronograph suisse kast met holle kast pootjes. Dit zou aansluiten op de female pusher theorie
Losmaken is een rotklusje dun schroevendraaiertje inderdaad gebruiken of voor zekerheid even langs horlogemaker als de kast bevestiging afbreekt ben je verder van huis