Dit zijn inderdaad de mooiste klussen; het horloge van je opa weer werkend maken
Dank voor het delen.
Zo te horen zit er zelfs een slagwerk op, in het eerste filmpje op 13 seconden hoor ik hem slaan
Dit zijn inderdaad de mooiste klussen; het horloge van je opa weer werkend maken
Dank voor het delen.
Zo te horen zit er zelfs een slagwerk op, in het eerste filmpje op 13 seconden hoor ik hem slaan
Dat is mijn Friese stoelklok die je hoort.
Heerlijk verhaal over een mooi zakhorloge
Heel tof
Mooi verhaal, schitterend dat zo een familie stuk bewaard mag blijven. Dank voor het delen
Mooi dat je hem weer aan de praat hebt gekregen.
Ik heb een vergelijkbaar zakhorloge van Doxa liggen dat enkel loopt als je zachtjes duwt tegen het centrale tandwiel.
Hier moet ik eens naar (laten) kijken.
Erg mooi👍🏻
Prachtig verhaal!
Ik ben er zojuist achter gekomen dat het niet het zakhorloge van mijn grootvader is, maar zelfs van mijn overgrootvader. Nog leuker.
Het horloge is al weer terug naar de eigenaar. Ik had het vandaag de gehele dag op het werk in mijn broekzak gehad en het loopt zeer nauwkeurig.
Leuk dat zakhorloge, nog leuker hoe je het hebt opgeknapt en dat hij weer netjes loopt
Mooi man.
Voor jezelf waarschijnlijk het mooiste stuk waar je ooit aan gewerkt hebt.
Top job weer, leuke variatie op je ‘gebruikelijke’ exemplaren ook
Nu staat je natuurlijk nog een hele rij horloges uit de familiekring te wachten als ze dit resultaat zien.
Ik heb al wat aanvragen inderdaad, maar ik hou de boot een beetje af.
Mooi zakhorloge.
Echter heeft die horlogemaker niet de naam er in “gekrast”, maar echt met een beiteltje er in gegraveerd ( wat echt vakmanschap vereist).
Heel gaaf!
Heel erg gaaf dit! Knap gedaan ook!
Boh, heel mooi stukje geschiedenis.
Gaaf verhaal, mooi resultaat. Bedankt voor het delen
Mooi verhaal, prachtig gaaf zakhorloge en een heel toffe oom! Hopelijk kom je t.z.t. in zijn testament en word je de volgende eigenaar van het horloge
.
Ha die Peter, je kan toch altijd wel erg mooi schrijven over weer een prachtig resultaat met een warme noot erin. Genot om te zien dit horloge en super persoonlijk stukje familiepassie erbij.